חם ברשת

"פוטין מממן את המלחמה בכסף שלנו": האם הסרטון המסעיר הזה אמיתי?

סרטון שהופץ ברשתות החברתיות ברוסיה - הפך תוך שעות ספורות לויראלי: אם מלחמת רוסיה-אוקראינה לא מספיק קשה, הנה עוד דבר שהחסיר פעימה מלבנו, ואנחנו לא באמת רוצים לחשוב מה עולה בגורל התושבים, אם הוא באמת נכון

אא

סערה פרצה ברשתות החברתיות ברוסיה בימים האחרונים, לאחר שסרטון ובו אזרחים רוסיים שמתנפלים על דלת של הבנק המרכזי - חרך את הרשת.

בסרטון נראים האזרחים כשהם צועקים על עובד הבנק שסוגר בפניהם את הדלת, ולא מאפשר את כניסתם לבנק.

הסיבה לסערה? שמועה שנפוצה ברוסיה, כי פוטין "מממן את המלחמה שלו באוקראינה - עם כספים מחשבונות של אזרחים".

האם מדובר בפייק או בשמועה נכונה?

גולשים רבים אמרו כי מדובר בפיקציה, אך מן העבר השני נשמעו גם קולות אחרים שטענו שפוטין עשה דברים לא הגיוניים במלחמה הזו נגד האזרחים, וזה רק עוד אחד מן הדברים ה'לא הגיוניים' שלו. 

שימו לב לתגובה הזו, למשל, שמשכה את תשומת לבנו:

"אנשים מתקוממים כשהם רעבים. הם יסבלו שטות גמורה ממשטר רודני - רק כל עוד הם לא רעבים. כאשר הרעב יפגע בעם הרוסי, הם יוציאו את פוטין".

למעשה, מאז פברואר 2022 - ארצות הברית, בריטניה והאיחוד האירופי, הטילו סנקציות כלכליות חסרות תקדים על רוסיה, בתגובה על המלחמה שלה באוקראינה. חלק מהסנקציות שהופעלו היו חסימה והקפאת נכסים, איסור על השקעות חדשות ברוסיה על ידי אנשי עסקים אמריקניים ובריטיים, הגבלות על רכישת נדל"ן, איסור ייצוא סחורות מסוימות ושירותים מסוימים, ואיסור על ייבוא. 

הדבר כמובן יוצר כבר עכשיו בעיה פנימית גדולה במדינה, ויש לסנקציות הללו השפעות מרחיקות לכת ברחבי העולם - מה שלמעשה מותיר את פוטין די לבדו במערכה נגד אוקראינה, ומחליש אותו ואת היכולת הכלכלית שלו. 

האם הסרטון הזה של אזרחים צועקים ליד הבנק המרכזי של רוסיה - אכן מעיד על כך שנעשה שימוש לא הוגן בחשבונות הבנק שלהם? ימים יגידו. אנחנו מקווים מאוד שלא. 

תגיות:רוסיהבנקחשבונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה