חדשות בארץ

סופית: חוק בן גביר אושר בקריאה שלישית

הצעת החוק של יו"ר עוצמה יהודית, לתיקון פקודת המשטרה, אושרה סופית במליאת הכנסת ותיכנס לספר החוקים

  • ד' טבת התשפ"ג
(אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) את חוק פקודת המשטרה, המכונה גם "חוק בן גביר". החוק עבר בקריאה שנייה ושלישית, ובכך סיימה הקואליציה לחוקק את שורת החוקים שרצתה עוד לפני השבעת הממשלה הצפויה להתקיים מחר.

ח"כ אופיר כץ מהליכוד, יו"ר הוועדה המיוחדת שדנה בחוק, הציג אתמול את הצעת החוק במליאה: "חשוב לי לומר בהקשר החקירות - השר לא יוכל להגיד איזו עבירה לחקור ואיזו לא, הוא לא יוכל להחליט את מי לחקור ואת מי לא. השר לא יוכל להתערב בפרטי חקירה מסוימת. לא תהיה אכיפה סלקטיבית ולא יהיו שיקולים זרים בחקירות המשטרה.

עוד הוסיף כץ: "כל סוג אחר של התערבות בעבודת החקירה של המשטרה הם עניינים שגם השר המיועד וכל חברי הוועדה מתנגדים לו, וכולנו תמימי דעים שיש לשמור על עצמאות המשטרה בתחום החקירות. כל שהצעת החוק מבקשת להסביר הוא מתן אפשרות לשר לקבוע מדיניות כללית".

לפני מספר ימים אישרה מליאת הכנסת את פיצול חוק בן גביר, כך שהסעיפים בהצעה, שעוררו מחלוקות עזות, ידונו רק אחרי הקמת הממשלה. בין הסעיפים שהדיון בהם יימשך רק לאחר השבעת הממשלה הם:  הסעיף שיקבע את הכפפת מפכ"ל המשטרה לשר והסעיף הנוגע למשך זמן הטיפול בתיקים.

הסעיפים שאושרו בהצעת החוק מעגנים את סמכותו של השר לביטחון הפנים להתוות את מדיניות המשטרה, בתחומים כגון סדרי עדיפויות, תוכניות עבודה, הנחיות כלליות, הוראות המשטרה לפי הפקודה ומימוש סמכויותיו בכל הנוגע לתקציב המשטרה. על פי נוסח החוק, "השר יקיים פיקוח ובקרה על פעילות המשטרה ועל רמת מוכנותה. בתחום החקירות השר יהיה רשאי להתוות מדיניות כללית, לרבות קביעה של סדרי עדיפויות, ולאחר ששמע את עמדת היועץ המשפטי לממשלה והתייעץ עם המפכ"ל.

בעקבות החוק שאושר, מדיניות השר לא תגרע מחובתה של המשטרה לפי כל דין לעניין פתיחתם, ניהולם או סגירתם של חקירה או תיק. המפכ"ל יפקח על המשטרה, על סדרי ניהולה ועל הפעלתה, ויהיה אחראי להשגחה על כל ההוצאות הכרוכות בה, בהתאם להתוויית המדיניות ולעקרונות הכלליים של השר. על פי החוק, פקודות המשטרה יפורסמו, אלא אם כן המפכ"ל, באישור היועמ"ש, סבר כי אין לפרסם פקודה מסוימת. מדיניות השר תפורסם באתר האינטרנט של המשרד לביטחון פנים ועל השר יהיה לדווח על מדיניותו בפני ועדת הפנים והגנת סביבה של הכנסת.

תגיות:איתמר בן גבירחוק פקודת המשטרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה