חדשות בארץ

טיפול ביוקר המחיה, חינוך חינם מגיל 0: אלו קווי היסוד של ממשלת נתניהו השישית

קווי היסוד של הממשלה נחשפו הבוקר, והם כוללים התחייבות להקפאת מחירי החשמל, המים והארנונה, וקידום רפורמות משפטיות

  • ד' טבת התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

קווי היסוד של ממשלת נתניהו השישית נחשפו הבוקר (רביעי) לראשונה בחדשות 12. במסמך זה מתחייבת הממשלה להשקיע את משאביה בפיתוח ההתיישבות, ביטחון לאומי ומשילות, עידוד תחבורה ציבורית, ושמירה על הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה ובמקומות הקדושים.

בהסכמים נקבע כי הרפורמות המשפטיות יהיו בראש סדר העדיפויות של הממשלה ויקדימו כל חקיקה אחרת. הן יכללו את פסקת ההתגברות ואת חוק יסוד החקיקה.

במסמך נרשם כי "לעם היהודי זכות בלעדית ובלתי ניתנת לערעור על כל מרחבי ארץ ישראל. הממשלה תקדם ותפתח את ההתיישבות בכל חלקי ארץ ישראל – בגליל, בנגב, בגולן, ביהודה ובשומרון.

בנוסף נקבע כי "הממשלה תפעל באופן אקטיבי כדי לבצר את הביטחון הלאומי ולהקנות ביטחון אישי לאזרחיה תוך מאבק נחרץ ונחוש באלימות ובטרור.

הממשלה תפעל להמשך המאבק נגד תוכנית הגרעין של איראן, לחיזוק מעמדה של ירושלים, ולקידום השלום עם כל שכנינו תוך שמירת האינטרסים הביטחוניים, ההיסטוריים והלאומיים של ישראל.

בין היתר נקבע כי תאושר פסקת התגברות, חוק חינוך מגיל 0 ועד 3 ותהיה התחייבות של הממשלה להקפאת מחירי החשמל, המים והארנונה.

בנוסף, הממשלה החדשה מבטיחה עוד חצי נקודת זיכוי במס ההכנסה להורים עובדים עבור כל ילד ושכר החיילים יעלה ב-20%.

כן נקבע במסמך כי "הממשלה תחתור לצדק חברתי על ידי פיתוח הפריפריה וצמצום הפערים החברתיים תוך מאבק בלתי מתפשר בעוני באמצעות חינוך, תעסוקה, והגברת הסיוע לשכבות החלשות באוכלוסייה.

"הממשלה תפעל לעידוד השימוש בתחבורה הציבורית ולפתרון העומס בתחבורה, ותקדם תוכנית להתמודדות עם יוקר המחייה הגואה ותפעל ליצירת התנאים הכלכליים שיאפשרו צמיחה בת קיימא.

בנוסף, "הממשלה תראה בהוזלת מחירי הדיור והגדלת היצע הדירות, יעד לאומי, ותפעל להוזלת מחירי הדיור, וכן תקצה משאבים וכלים לשם האכיפה ומיגור הפשיעה והפעילות הבלתי חוקית בחברה הערבית".

עוד מתחייבת הממשלה לקדם תוכנית רב-שנתית לרכבת ארצית מהירה שתחצה את ישראל מקריית שמונה ועד אילת. הממשלה מתחייבת גם לקדם את חוק המטרו והכנתו לקריאה שנייה ושלישית תיעשה בוועדת הפנים עד סוף כנס החורף.

תגיות:בנימין נתניהוקווי יסוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה