חדשות בארץ

אסון מחריד בסורוקה: מטופל נספה בשריפה שפרצה בבית החולים

שריפה שפרצה הלילה בקומה הרביעית בבית החולים סורוקה הובילה לאסון כבד, לאחר שמטופל אותר ללא רוח חיים

  • ד' טבת התשפ"ג
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

אסון כבד בסורוקה: שריפה שפרצה לפנות בוקר (רביעי) במחלקה פנימית ה' בקומה הרביעית בבית החולים הסתיימה באסון, וגבתה את חייו של אחד המאושפזים. שני מטופלים נוספים נפגעו משאיפת עשן ומצבם מוגדר בינוני. מבית החולים נמסר כי המטופל שנספה היה מחובר לחמצן לפני שפרצה השריפה.

לוחמי האש שהוזעקו למקום פעלו לכיבוי השריפה וחילצו לפחות 25 חולים נוספים, חלק מהם רתוקים למיטות אשפוז ולבלוני חמצן. כן חילצו לוחמי האש גם את הצוות הרפואי. הצוותים שללו הימצאות לכודים נוספים בזירה, ופעלו לאוורור הקומה. 

הדיווח על השריפה התקבל בשעה 03:23 במוקד 102 של כבאות והצלה, וצוותי כיבוי רבים הוזנקו למקום.

מבית החולים סורוקה נמסר: "שריפה פרצה לפנות בוקר באחת המחלקות הפנימיות בבית החולים. צוותי כיבוי והצלה הוזעקו למקום. לוחמי האש פעלו לכיבוי השריפה והשיגו שליטה על האש. כל המטופלים, בני משפחה ואנשי הצוות פונו מהמחלקה.

עוד הוסיפו בסורוקה: "מטופל אחד שטופל בחמצן נמצא לצערנו ללא רוח חיים. שני מטופלים נוספים שאושפזו על רקע מחלות נשימתיות נפגעו משאיפת עשן ומצבם מוגדר בינוני".

בבית החולים מעריכים כי השריפה נגרמה בשל עישון סיגריה. בכבאות והצלה פתחו בחקירה מיוחדת לבדיקת נסיבות המקרה.

נציב הכבאות רב טפסר אייל כספי אמר: "מוקד השריפה הוא מזרן בחדר. יש כרגע כמה הערכות למחולל השריפה. החיבור בין מערכות חמצן לבין גורם של ניצוץ כמו עישון או טלפון נייד ככל הנראה גרם לפרוץ השריפה. שילוב של סיגריה וטלפון הוא קטלני. למי שנעזר בחמצן בבית אסור לעשן ולדבר בטלפון הנייד". מבית החולים סורוקה נמסר כי פרטי האירוע בבדיקה.

מנהל בית החולים ד"ר שלומי קודש אמר כי "מדובר באירוע מורכב של שריפה, שהחלה בחדרי האשפוז. אחד המטופלים שמעשן יצא לעשן בחוץ. ככל הנראה מדובר בשילוב של עישון סיגריות ובלון חמצן".

בית החולים פתח מרכז מידע למשפחות המטופלים, שמספרו 12-55-177.

תגיות:אסוןשריפהסורוקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה