חדשות בארץ

בני גנץ בפוסט אישי: "נגמלתי מעישון לפני 15 שנה, ומאז לא עישנתי אפילו סיגריה אחת"

שר הביטחון היוצא תיאר לעוקביו כי לפני 15 שנה בדיוק נגמל מעישון, ומאז לא עישן אפילו סיגריה אחת

  • א' טבת התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

שר הביטחון היוצא בני גנץ פרסם בסוף השבוע פוסט מעניין, ובו חשף כי לפני 15 שנה נגמל מעישון, ומאז לא הדליק אף לא סיגריה אחת.

"היום לפני 15 שנה הפסקתי לעשן. הגעתי לנתב"ג, הצתתי סיגריה אחרונה, שאפתי אותה עמוק, זרקתי למאפרה ואת המצית הפקדתי בידי חבר שליווה אותי לשדה, עליתי למטוס בדרך לארה"ב לתפקידי כנספח צה"ל בוושינגטון – ומאז לא חזרתי לעשן", פתח גנץ את דבריו.

"שנים של פיקוד, של מבצעים צבאיים, של לחצים פוליטיים – לא החזירו את הסיגריה. הרגע הזה, היה סופו של תהליך, שהחל ביום אחד בלשכתי כמפקד זרוע היבשה.

"אל הלשכה נכנסה אורחת לא קרואה, ד"ר יעל בר זאב, שאמרה לי שהיא הגיעה עם משימה – לגרום לי להפסיק לעשן. שנים של מבצעים, מארבים ולילות בחפ"קים הטמיעו את ההרגל הזה של הסיגריה. צחקתי, אבל גם 'זרמתי'.

"התהליך התחיל בכל מיני תרגילים מוזרים – לעבור לעשן רק ביד שמאל, לא לעשן אחרי ארוחת הצהריים, אין יותר עישון עם קפה. ככה – לאט, לאט, קילפנו יעל ואני את ההרגלים – עד שהגענו לאותו יום בנתב״ג.

גנץ הוסיף: "מעבר לרווח הבריאותי שאני מרגיש היום היטב, הסיפור הזה מלווה אותי בכמה היבטים: ראשית – לעולם לא להתמכר להרגלים. לבחון את המעשים שלך יום-יום, מהזירה המבצעית ועד הזירה המשפחתית. השני – כשנוחת עליך אדם טוב, שמושיט יד, תמיד כדאי להושיט אותה בחזרה ולא להיות ציניקן. והאחרון הוא שעבודה קשה, התמדה וכוח הרצון של האדם, חזקים גם מהכימיה והטבע.

"אנחנו אמנם בחג החנוכה, אבל צריך לזכור שגם כדי שנס פך השמן יקרה, היה צריך שיהיה בבית המקדש מי שיחפש שמן כדי להדליק את האור", הוסיף גנץ.

"אני יודע שאנחנו נמצאים במצב פוליטי קשה עבור רבים, גם עבורי. ההסכמים הקואליציוניים שפורסמו בימים האחרונים כוללים כוונות לביצוע מעשים שיפגעו בדמוקרטיה, בביטחון ובכלכלה. זה בדיוק הזמן הזה – לא להיקלע בקונספציות, לחשוב מחוץ לקופסה, להיעזר באנשים חכמים, לשבור הרגלים ולעבוד קשה ועמוק בחברה הישראלית כדי לשנות את הנתיב.

"לחפש את הפתרונות ולהתמיד בדרך. שיהיה סוף שבוע שקט ומואר, ואל תשכחו גם בחג – לעשות ספורט ולא להגזים עם הסופגניות", סיים גנץ את דבריו.

ניסוי מיוחד: איך נראות ריאות של אדם מעשן?

תגיות:בני גנץעישון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה