חדשות בארץ

ראש עיריית כפר קאסם השתתף בהלוויית המחבל. במערכת הפוליטית הגיבו בחריפות

"במקום לגנות את הטרור שבוצע בעירו ולדרוש בשלומם של הפצועים, בחר לו ראש עיר במדינת ישראל להשתתף בהלווית מחבל ארור, בושה וחרפה"

  • א' טבת התשפ"ג
כפר קאסם (צילום אילוסטרציה: shutterstock)כפר קאסם (צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

ראש העיר כפר קאסם עאדל בדיר השתתף אמש (שבת) בהלוויית המחבל שביצע את הפיגוע בעיר בלילה שבין חמישי לשישי.

בדיר הסביר את השתתפותו בהלוויה, וטען כי אינו בטוח שמדובר בפיגוע: "אנחנו סומכים על אנשי מקצוע שיחקרו מה הביא לאותו אירוע קשה, שבמהלכו היה ניסיון לירי או אלימות כלפי המשטרה. הנשק שמכוון בחברה הערבית הוא בעיה וזה טיפול שלי כראש עיר, של המשטרה ושל מפקד המחוז. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם המשטרה".

יו"ר ש"ס אריה דרעי: "לראות ולא להאמין! במקום לגנות את הטרור שבוצע בעירו ולדרוש בשלומם של הפצועים, בחר לו ראש עיר במדינת ישראל להשתתף בהלווית מחבל ארור שבאכזריות דרס וירה לעברם של קצין ושני שוטרים במהלך פעילותם בעיר. בושה וחרפה".

השר המיועד למורשת ח"כ עמיחי אליהו הגיב בחריפות: "ראש עיר שמגיע להלוויית מחבל צריך להיות מודח מתפקידו. לא יתכן שראש עיר ייתן גיבוי למחבלים וימשיך לייצג את מדינת ישראל. אנחנו שוקדים על הצעות חוק שתמנע מתומכי טרור לקבל תמיכה מהמדינה. הגיע הזמן".

חברת הכנסת לימור סון הר-מלך הגיבה על השתתפותו של בדיר בהלוויית המחבל: "כמה לא מפתיע שמי שתמך בחבר מיליציה שתקף שוטרים, ומפעיל מיליציה פיראטית שאנשיה הציתו ניידות משטרה והשתתפו במהומות אלימות, משתתף כעת בלוויית מחבל שביצע פיגוע ירי. כבר שנים שבכפר קאסם החוק הישראלי הוא רק בגדר המלצה, וכנופיות העבריינים המקומיות שולטות ברחוב. הגיע הזמן לעשות שם סדר!".

יו"ר תנועת אם תרצו, מתן פלג, התייחס להשתתפות ראש עיריית כפר קאסם בהלוויית המחבל. "ראש עיר שמשתתף בהלוויית מחבל חייב להיות מודח באותו רגע ולהיזרק לכלא. זו בדיוק הסיבה שהחוק של ח"כ חנוך מילביצקי, העוסק בפסילת התמודדות של נבחרי ציבור מסיתים ברשויות מקומיות, כל כך חשוב. אנו קוראים לכל חברי הכנסת להביע את תמיכתם בחוק החשוב הזה. עאדל בדיר צריך לשבת בכלא", אמר.

הפיגוע התרחש ביום שישי לפנות בוקר, כאשר המחבל "הזעיק" שוטרים למקום בטענה שיש אירוע אלימות. כשאלו הגיעו, המחבל רץ לעברם עם נשק שלוף, ותכנן לירות בהם מטווח אפס.

המשטרה פרסמה את תיעוד הפיגוע, שחלקו נלקח ממצלמות הגוף של השוטרים. בתיעוד נשמע המחבל אומר: "תחזור לאיפה שהב.מ.וו עומדת". לאחר מכן יצא לכיוון השוטר, כשנשקו שלוף. מחקירת המשטרה עלה כי הוא לא הצליח לירות עקב מעצור בנשקו. לאחר מכן השליך המחבל בקבוקי תבערה, ובהמשך יצא עם רכבו, דרס את שלושת השוטרים שנפצעו - ונוטרל.

קצין מג"ב ושני הלוחמים שנפצעו קל פונו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, ושוחררו כעבור זמן קצר. 

תגיות:כפר קאסםמחבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה