חדשות בארץ

החזרת המשילות, גיבוי לחיילים ולשוטרים: זה ההסכם המלא של הליכוד ועוצמה יהודית

ההסכם הקואליציוני הסופי בין הליכוד ועוצמה יהודית נחתם הלילה. בין הסעיפים: פיתוח הנגב והגליל, קידום הזהות היהודית במדינה ורפורמה במערכת המשפט

  • כ"ח כסלו התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

מפלגות הליכוד ועוצמה יהודית חתמו לפנות בוקר (חמישי) על ההסכם הקואליציוני הסופי ביניהן.

על פי ההסכם שפורסם, השר המיועד איתמר בן גביר יכהן גם כמ"מ יו"ר ועדת שרים לענייני חקיקה. כמו כן סוכמו שורה של עקרונות וחוקים שיאפשרו גיבוי מלא לחיילים ושוטרים, החזרת המשילות, פיתוח הנגב והגליל קידום הזהות היהודית במדינה, ורפורמה במערכת המשפט.

יו"ר עוצמה יהודית והמיועד לשר לבטחון לאומי, איתמר בן גביר, מסר: "כפי שהבטחנו לציבור עשינו הכל כדי להקים ממשלת ימין מלא מלא שתחזיר את המשילות והגאווה לעם ישראל, ותיתן גב לחיילים והשוטרים במאבקם החשוב. סמלי מאוד שדווקא בחג החנוכה שמסמל את הפצת האור, אנו מקימים ממשלת ימין כדי לממש את ההבטחות שלנו למען הבוחרים, למען החיילים השוטרים הלוחמים שלנו – ולמען כל עם ישראל".

אמש, דקות ספורות לפני חצות, הודיע נתניהו לנשיא המדינה יצחק הרצוג בשיחה טלפונית כי "עלה בידו להרכיב ממשלה". בדבריו אמר ראש הממשלה המיועד: "כבוד הנשיא, בזכות התמיכה הציבורית העצומה לה זכינו בבחירות האחרונות, אני מודיע לך שעלה בידי להקים ממשלה שתפעל לטובת כל אזרחי ישראל. אני מתכוון להקים אותה בהקדם האפשרי בשבוע הבא". הרצוג השיב: "אני מאחל לך הצלחה. החובה זה לפעול למען כלל עם ישראל והציבור בישראל ואני מקווה שכולכם תתגייסו למשימה הזו".

על פי החוק, ההודעה הרשמית של "עלה בידי" צריכה להימסר לנשיא, ובמקביל באופן רשמי גם ליו"ר הכנסת. מהרגע שההודעה תגיע לכנסת – על היו"ר לכנס את המליאה בתוך שבוע כדי להשביע את הממשלה החדשה. ככל הנראה ביום שני הקרוב יודיע יו"ר הכנסת יריב לוין על כינוס המליאה לשם ההשבעה, כאשר התאריך המאוחר ביותר הוא יום שני לאחר מכן – 2.1.2023.

המשימה העומדת כעת בפני נתניהו היא לחתום על הסכמים קואליציוניים עם שאר המפלגות השותפות. את ההסכמים הקואליציוניים ומסמך קווי היסוד יש להניח על שולחן הכנסת לפחות 48 שעות לפני מועד ההצבעה במליאה על הממשלה החדשה.

תגיות:הליכודעוצמה יהודיתהסכם קואליציוני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה