חדשות בעולם

300 יום מפרוץ המלחמה: זלנסקי בדרכו לארה"ב בבקשת סיוע צבאי

נשיא אוקראינה המריא לוושינגטון על מנת להיפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. ככל הנראה ביידן יכריז במהלך הפגישה על סיוע צבאי נוסף לאוקראינה, שיכלול גם טילי פטריוט

  • כ"ז כסלו התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי עושה הבוקר (רביעי) את דרכו לארה"ב כדי להיפגש עם הנשיא ג'ו ביידן. מדובר בביקור דרמטי: זו הפעם הראשונה, מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה, בה זלנסקי יוצא מהמדינה.

הביקור יימשך זמן קצר בלבד, ובמהלכו ייפגש הנשיא האוקראיני עם בכירים נוספים בממשל ולנאום בפני הקונגרס האמריקני בגבעת הקפיטול.

בהודעה שפרסם הלילה אישר זלנסקי כי הוא בדרכו לוושינגטון, וכי מטרת הביקור היא "לחזק את הנחישות והיכולות ההגנתיות של אוקראינה". על פי דיווחים אמריקנים, ביידן צפוי להכריז במהלך הפגישה על סיוע צבאי נוסף לאוקראינה, כאשר לראשונה יכלול המשלוח גם טילי פטריוט מתקדמים. יצוין כי בשבוע שעבר הזהירה רוסיה כי לשליחת טילי פטריוט לאוקראינה תהיה השלכות חמורות, וארה"ב לא הכריזה רשמית על משלוח זה.

אתמול ביקר זלנסקי בעיר בחמוט שבמזרח אוקראינה, ובה מתנהלים בימים אלו קרבות קשים ביותר בין הצדדים. במהלך הביקור שוחח זלנסקי עם חייליו, והעניק לחלק מהם עיטורי כבוד. לאחר שעזב את העיר המדממת, הכריזה לשכתו של זלנסקי על הביקור.

בסרטון שפורסם בתקשורת האוקראינית נראה זלנסקי משוחח עם חיילים במתחם חשוך בבחמוט. "אני מאחל לכם אור", אמר הנשיא, "אבל זו סיטואציה כל כך קשה, שבה יש אור ואז (פתאום) אין. הדבר החשוב ביותר הוא שיהיה אור פנימי".

תגיות:ארה"בוולודימיר זלנסקיאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה