חדשות בארץ

נתניהו יודיע להרצוג: "עלה בידי להרכיב ממשלה"

ראש הממשלה המיועד יודיע בשיחה טלפונית לנשיא הרצוג כי עלה בידו להרכיב ממשלה

  • כ"ז כסלו התשפ"ג
(אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

ראש הממשלה המיועד ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו יודיע במהלך היום (רביעי) בשיחה טלפונית לנשיא יצחק הרצוג כי עלה בידו להרכיב ממשלה.

מליאת הכנסת תתכנס ביום שני הבא, ורק אז יודיע יו"ר הכנסת יריב לוין על מועד ההשבעה. על פי החוק, יו"ר הכנסת צריך לכנס ישיבת מליאה על מנת להצביע אמון בממשלה החדשה תוך 7 ימים, כך שהמועד האחרון להשבעת הממשלה הוא יום שני בשבוע לאחר מכן, ה-2 בינואר.

קווי היסוד של הממשלה וכל ההסכמים הקואליציוניים שייחתמו בין מפלגת השלטון לשותפותיה הקואליציוניות צריכות להיות מונחות על שולחן הכנסת לפחות 48 שעות לפני ההצבעה במליאת הכנסת.

נכון לעכשיו, נציגי הליכוד ונציגי המפלגות החרדיות החליטו לדחות את סיכום פרטי מתווה חוק גיוס החרדים לאחר הקמת הממשלה, ולא לכלול את עקרונות החוק בהסכם הקואליציוני. בהסכם עצמו יסתפקו הצדדים בכמה משפטים שידברו על העיקרון של חשיבות לימוד התורה ועל הצורך להבטיח שלומדי תורה יוכלו להמשיך ללמוד, וכן התחייבות לחוקק את חוק יסוד לימוד התורה לצד חוק הגיוס.

כעת נותר לנתניהו להעניק את התיקים שנותרו לחברי מפלגתו.

ח"כ דודי אמסלם חזר והבהיר בימים האחרונים כי אם לא יקבל את תפקיד יו"ר הכנסת או את תפקיד שר המשפטים, הוא יעדיף להישאר חבר כנסת מן המניין ולפעול בוועדות.

כן לא ברור מי יאייש את התפקידים הבאים שנותרו בליכוד, ביניהם: יו"ר הכנסת, משרד הביטחון, משרד החוץ ומשרד התחבורה. שר הביטחון יהיה ככל הנראה יואב גלנט.

על פי הערכות גורמים פוליטיים, יריב לוין יכהן כשר המשפטים, על תפקיד שר החוץ מתמודדים אמיר אוחנה, רון דרמר וישראל כץ, ונתניהו שוקל רוטציה בתפקיד הזה כדי לרצות את כל המתמודדים.

תגיות:בנימין נתניהוֿבחירות 2022יריב לוין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה