פעילות הידברות

"כי בנפשנו הדבר": המחלקה לסיוע להלומי קרב ופוסט טראומה של ארגון "הידברות" יוצאת לדרך בקמפיין

בשנים האחרונות התקבלו אצלנו במוקד ׳נפשי בשאלתי׳ פניות רבות בנושא תמיכה וסיוע למשפחות הלומי הקרב הסובלים מפוסט טראומה. בשל ריבוי הפניות, הקמנו לאחרונה את מחלקת "בנפשנו" העוסקת במיוחד בסוג הפניות הזה ותרכז אותן תחת קורת גג אחת

  • כ"ו כסלו התשפ"ג
אא

כבר זמן לא מבוטל שאנו עוסקים בסיוע לחיילים אשר עברו פוסט טראומה במסגרת השירות הצבאי שלהם במגוון תחומים. בעקבות הפניות למוקד, כבר כיום, אחד מהדברים הגדולים ביותר שנעשים על ידי הצוותים הנהדרים היא הוצאת הלומי הקרב, אשר חלקם לא יצאו מבתיהם במשך זמן רב, לסדנאות חווייתיות ומעלים חיוך על פניהם ומשנים את חייהם.

כעת לכבוד חג החנוכה, החלטנו לצאת בקמפיין מיוחד לגיוס תרומות למחלקה החדשה - "בנפשנו", אשר עוסקת בסיוע להלומי קרב. הקמפיין, אשר עתיד להימשך כשבוע, מתמקד בהרחבה והעצמה של נושא הטיפול בהלומי הקרב, בעקבות התגברות הפניות למוקד ׳נפשי בשאלתי׳, של בני משפחות וקרובים של ישראלים רבים אשר סובלים מפוסט-טראומה בעקבות השירות הצבאי. מטרת הקמפיין היא שיפור השירות של המחלקה, והוספת נדבכים רבים וחשובים בטיפול בנושא החשוב הזה.

בשדרוג מחלקת "בנפשנו", תוביל המחלקה את נושא הדאגה והסיוע להלומי הקרב בשלושה תחומי פעילות עיקריים: מענה משפחתי בשבתות, סדנאות ונופשונים; מתנדבים בקהילה; וסיוע כלכלי ובירוקרטי לפי הנדרש.

במחלקה, יהיו מתנדבים שיעברו הכשרה מקצועית ויהוו מעין "חובש רגשי", על מנת לקבל כלים לליווי ועזרה. המתנדבים יארחו חברה לחיילים, ייצאו איתם לפעילויות חברתיות, יסייעו להם בקניות, יקבלו "טופס משוב" ויחזירו אותו למנהל המחלקה, כדי לשפר את היכולת לסייע לאותה משפחה.

חלק חשוב בתהליך יהיה על ידי סדנאות שיתקיימו בנושא פוסט טראומה, התמודדות עם מצבי לחץ, סיפורים אישיים ועוד כאשר אף יתקיימו שבתות מיוחדות למשפחות. "במסגרת תחום הפעילות הזה יתקיימו סדנאות גם למשפחות החיילים, בה יקבלו בני המשפחה כלים להתמודדות עם המורכבויות ועם החיים בשגרה הפוסט-טראומטית״ מדגיש דוד תופיק מנכ"ל הידברות.

לצד אלו המחלקה תפעל לסייע כלכלית למי שיעמוד בקריטריונים שייקבעו. הסיוע הכלכלי יכלול עזרה בשכירות, עזרה בשוברים לאוכל, עזרה ברכישת תרופות מחוץ לסל ועוד. "הסיוע יינתן על פי קריטריונים שייקבעו מראש, ויאושרו על ידי ועדה של המחלקה", מדגיש תופיק.

המחלקה תסייע גם בתהליך הבירוקרטי המתיש מול גורמי המקצוע של הרשויות ומשרדי הממשלה השונים. "אחד הדברים הקשים ביותר להתחיל איתם זה ההליך שסובב דרך כל הטפסים והשירותים השונים", מספר לנו מנכ"ל הידברות דוד תופיק, "אנחנו מודעים לקושי הזה, ואנחנו יודעים עד כמה זה מאפשר למשפחה להתחיל בצורה חלקה יותר. הרבה מהפחד של הלומי הקרב היא שלא יכירו בבעיה שלהם, וזה נכון. אנחנו רואים את זה לא מעט בתקשורת ואנחנו פה כדי לסייע. במידה והלום קרב נתקל בקושי או בסירוב אנחנו נשקול לשכור שירותי עו"ד לייעוץ שייתן פגישת ייעוץ ראשונית ויעזור לו ולמשפחה בשלבים הראשונים לכל הפחות".

כעת אנו מקווים כי עם תחילת הקמפיין, יוכלו במחלקת "בנפשנו" ליצור בחופשיות פעילויות ולסייע להלומי הקרב במאבקים האישיים והמשפחתיים להם למען חיים טובים יותר ושלווים. "הם הקריבו המון כדי שאנחנו נוכל לשבת כאן, לשמוח ולהתנהל בביטחון", אומר תופיק, "אנחנו רק מנסים להחזיר להם בחזרה מעט ממה שהם תרמו עבורנו, ולסייע להם".

מתגייסים למענם, לחצו כאן.

תגיות:נפשי בשאלתיפוסט טראומההלומי קרב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה