מעניין

ארה"ב: ההורים חתמו על טופס ’תרומת איברים’ - ואז אירע הנס שאיש לא ציפה לו

ילד בן 13 מארצות הברית עבר תאונה ומת מוות קליני. ההורים שלו נקראו לחתום על מסמכי תרומת איברים, אלא שאז אירע הנס הגדול שאיש לא ציפה לו

אא

לפני כארבע שנים, כשטרנטון מקינלי היה בן 13 בלבד - הוא נפגע בתאונת 'פגע וברח', שהשאירה אותו כמעט בלי סיכויי הישרדות. 

לבית החולים הוא הגיע כשהוא סובל מטראומות רחבות ועם חשד לנזק מוחי בלתי הפיך. 

"הוא נלחם כמו אריה על חייו", אומרים כעת הרופאים, שנפגשו עמו שוב במפגש מרגש ומיוחד בבית החולים. "כולנו היינו בטוחים שהוא לא יעמוד בזה, שהוא לא ישרוד".

למרות המאמצים להציל את חייו, הרופאים נאלצו לקבוע את מותו - כשמוחו הפסיק לעבוד למשך 15 דקות. "זה היה רגע של מתח עצבני לכולנו. עמדנו שם וצפינו במסכים והקשבנו לקול המוניטורים חסרי אונים, בזמן שביצענו לו החייאות שוב ושוב".

ארבע החייאות סך הכל ביצעו הרופאים על טרנטון, כשבמשך כמה שעות מאז שמצבו הוחמר - מת ארבע פעמים, בכל פעם לזמן אחר. 

"זו הייתה רכבת הרים מטורפת", משחזרת אמו. "בשלב מסוים הוא הגיע למצב של תרדמת, והרופאים קראו לנו כדי להסביר לנו שמכאן ואילך אין יותר מה לעשות, ומבחינתם אנחנו יכולים לחתום על טופס תרומת איברים שיציל חמישה ילדים אחרים".

ההורים התלבטו קשות, ולבסוף החליטו לחתום על טופס תרומת האיברים. 

"הרופאים לא יכלו לראות גלי מוח, והבחינו רק שגזע המוח נפגם. הם הסיקו שטרנטון מת מוות מוחי, ואמרו לנו שבפעם הבאה שהלב שלו ייעצר, הם יצטרכו לתת לו למות. חתמנו על הטופס כדי להציל חיים אחרים. לתת לאחרים תקווה, במקום שאצלנו נגמרה התקווה".

כשנשאלה אמו מדוע לא רצו שהרופאים יחזירו אותו לתרדמת, וייתנו לו להמשיך לחיות למרות שמוחו נפגע - השיבה: "זה היה לא הוגן להחזיר אותו, כי זה רק הזיק לאיברים שלו אפילו יותר. הבנו שאין לנו ברירה".

אלא ששניות לאחר שחתמו על מסמכי התרומה - נס גדול אירע, וטרנטון החל להראות סימני חיים, כנגד כל הסיכויים ממש. "לעולם לא נשכח את זה", משחזרים הוריו של טרנטון, במפגש המיוחד שאירע באחרונה בבית החולים, ובו הודה טרנטון לצוות הרופאים שטיפל בו. "זה היה יום בלבד לפני שהרופאים קבעו איתנו לנתק אותך ממכונת ההנשמה. פתאום הראית סימני חיים מחודשים.

"אני אסירת תודה על הנס שאירע לנו, שאין לו שום הסבר אחר מלבד אלוקים. אני מודה על זה שטרנטון נלחם קשה על חייו וניצח את הסטטיסטיקה, כנגד כל הסיכויים. אני רוצה שכל מי שיקרא את הסיפור שלו, יתמלא בתקווה וברצון מחודש לחיים - למרות כל הקשיים שבדרך. אני רוצה שכולם יבינו שיש ניסים בעולם, ואף פעם לא צריך להפסיק להאמין ולקוות לטוב, כי גם כשהכל נראה אבוד, המצב יכול להשתנות בין רגע", היא מסכמת בהתרגשות.

תגיות:תרומת איבריםארצות הבריתנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה