חדשות בארץ

המחבל שרצח את הזוג כהנא מת ממחלה סופנית בכלא בישראל

המחבל אבו חמיד שהורשע ברציחתם של בנימין וטליה כהנא הי"ד מת ממחלה סופנית בכלא בישראל. הפלסטינים מאשימים את ישראל במותו

  • כ"ו כסלו התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

המחבל נאסר אבו חמיד מת הלילה (שלישי) בבית החולים שמיר-אסף הרופא, לאחר שחלה במחלה סופנית. ברשות האסירים הפלסטינית האשימו את ישראל במותו וטענו כי הוא מת "בעקבות רשלנות רפואית מכוונת של רשויות הכיבוש וכתוצאה ממדיניות ההרג המכוונת של הנהלת שב"ס כלפי אסירים חולים".

בשב"ס הגיבו וטענו כי אבו חמיד טופל באופן הדוק ושוטף על ידי גורמי הרפואה של שב"ס וגורמים חיצוניים. "האסיר, יליד 1971, רווק, תושב יהודה ושומרון, שפוט למאסר עולם בגין רצח פעולות איבה, עבירות ביטחון ציוד וניסיון לרצח. זהו מאסרו הרביעי. הודעה נמסרה למשפחתו. כבכל מקרה מסוג זה, האירוע ייבדק".

מדובר במחבל נתעב שהורשע בסדרת פיגועים קשים, ביניהם הרצח של גדי רג'ואן הי"ד באזור התעשיה עטרות ושל הרב בנימין וטליה כהנא הי"ד. הוא אחד ממייסדי גדודי אל-אקצה, שנשפט ב-2002 ל-7 מאסרי עולם ו-50 שנה נוספות בגלל רצח ופעולות טרור. הוא הוגדר "יד ימינו של מרואן ברגותי", ואחראי לרצח 7 ישראלים לפחות. ארבעה מאחיו שפוטים אף הם למאסרים ממושכים.

אבו חמיד הורשע ברציחתם של בנימין וטליה כהנא בדצמבר 2000 סמוך ליישוב עופרה; אליהו כהן בדצמבר 2001 סמוך לגבעת זאב; גדי רג'ואן בפברואר 2002 באזור התעשייה עטרות; ויוסף הבי, אלי דהן והשוטר סלים ברכאת, במסעדת סי-פוד מרקט בתל-אביב במרץ 2002. כן הורשע ב-12 עבירות של ניסיון לרצח ועבירות נוספות.

תגיות:כלאמחבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה