הרבנית חגית שירה

החג של הניסים: סגולות לחג החנוכה

ההנהגה בימי החנוכה היא מעל הטבע ומסוגלת לישועות ונפלאות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חנוכה, חנוכה, חג יפה כל כך, אור חביב מסביב וסגולות נפלאות הכנתי לך:

- דבר ראשון שבי מול החנוכייה חצי שעה. הביטי בשלהבות. יש בכוחן לרפא את הנפש. כמה בעיות יש בדור שלנו, ודווקא בנפש? נר פתילה ושמן זו הבשורה של חנוכה. נר פתילה שמן - אותיותנפש, אומר השפת אמת.

וכמו הנר - את כמו פתילה, והשמן הוא החכמה, הרוגע והשמחה שהשם ממלא בך להיות מאירה במעשיך ובחייך, כמו שנאמר במשלי: "באור פני מלך חיים", על ידי האור של הנרות זוכים לחיים! נר בגימטרייה זה מרחב, לפעמים צר לך בלב, צפוף לך, מעיק לך, הנר של חנוכה יוציא אותך למרחב בעזרת השם.

- ימי חנוכה הם ימי ניסים. ההנהגה בימים האלה היא מעל הטבע ומסוגלת לישועות ונפלאות. כשיעקב אבינו נלחם עם המלאך והוא נגע בכף ירכו, מה ריפא אותו? שזרחה לו השמש, השמש ריפאה אותו! אומרים המקובלים שחנוכה זה שמש צדקה ומרפא, האור של הנרות מרפא כל כאב. הביטי בחנוכייה, וממש בכוח הדמיון, את לוקחת את האור ומעבירה אותו לכל מקום שכואב לך.

- חשוב שנשים לא תעשינה מלאכה חצי שעה לאחר הדלקת הנרות. לא כביסות, לא גיהוצים, קיפולים, כלים ושטיפה. חצי שעה מנוחה. בחצי השעה הזו טוב לשבת מול הנרות ולהתפלל. בספר סגולות לישראל כתוב שסגולה מופלאה לומר שבע פעמים את הפסוק "ויהי נועם ה' אלוקינו עלינו ומעשה ידינו כוננה עלינו ומעשה ידינו כוננהו", ופרק צ"א בתהילים. את אומרת ויהי נועם ופרק צ"א פעם אחת, ושוב ויהי נועם ופרק צ"א פעם שניה... ככה שבע פעמים בקול ופעם אחת בשקט. אחר כך תגידי פרק ל', פרק ל"ג, פרק ס"ז - שזה למנצח בצורת המנורה, ועדיף לומר אותו בצורת המנורה, פרק י"ט, פרק ק', פרק קל"ג - ואז את ה"אנא בכח" (בלוח השנה לוח לבך הכנתי דף לתלישה עם כל התפילות).

- סגולה בשם רבנו מימון, אביו של הרמב"ם, לפרנסה, שפע וסילוק חובות - לטגן סופגניות בהמון המון שמן. וכך הוא כותב: "אין להקל במנהג אלספינג', והם הצפיחיות בדבש, והוא מנהג הקדמונים. וכשהם קלויים בשמן הרבה, תהיה לו ברכת פרנסה כל השנה... ומנהג הספינג' אין לבזותו, וכל הזריז בו תבוא עליו ברכה ויקרעו שטרי חובותיו". וואו... אצלי בבית, אני מגלה לכן, כל ערב אני מכינה סופגניות או ספינג'ות בהרבה הרבה שמן, וזו ממש חגיגה. אני מכינה את הבצק, בעלי מטגן, אחד שם ריבה, אחת מפזרת אבקת סוכר. אני משאירה להם את הבלגן כך, ויוצאת להרצאה... (מתכונים לספינג' וסופגניות בלוח לבך).

סגולות נוספות - בשבוע הבא. בינתיים, שמרי את הפתילות והשמן שנשאר בכלי מיוחד.

תגיות:סגולותהרבנית חגית שירהחנוכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה