חדשות בעולם

נשיא אוקראינה מפתיע: "אשמח לבקר את האדמו"ר מסקווירא", וזו הסיבה

יו"ר ארגון 'צדק', הרב משה מורגרטן, נפגש עם נשיא אוקראינה וולודמיר זלנסקי, והעניק לו מזוזה מכסף שעליה חרוט שמו

  • כ"א כסלו התשפ"ג
(צילומים: פלאש 90 / shutterstock)(צילומים: פלאש 90 / shutterstock)
אא

מפגש נדיר בשיא המלחמה: העסקן החסידי המפורסם ר' משה מורגרטן, יו"ר ארגון 'צדק', נפגש אתמול (רביעי) עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.

את המפגש יזם אולכסנדר זלנסקי, אביו של הנשיא, שהתפעל מאוד מעבודתו של ארגון 'צדק', בראשו עמד מורגרטן. זלנסקי האב אמר לבנו הנשיא כי הוא "חייב לפגוש את הרב ממונסי".

לאחר שקיבל הזמנה מזלנסקי, טס הרב מורגרטן מברוקלין לקייב יחד עם הרב לירון אדרי, רבה של קהילת 'קריבוי רוג', העיר בה התגוררו עד המלחמה הוריו של זלנסקי. השניים פגשו את הנשיא, לאחר שעברו מעגל של 3 מערכות אבטחה שונות, והוכנסו לחדר דרך מסדרון חשוך, ללא הטלפונים הניידים שלהם.

הנשיא התרגש מהביקור והופתע לשמוע שאנשי החסידות תרמו מיליון דולר ליהודי אוקראינה. הוא השיב ואמר כי ישמח להגיע לשיכון סקווירא שבארה"ב כדי לפגוש את האדמו"ר, וציין כי הוא מכיר את סקווירא שפעם היתה עיירה יהודית תוססת.

במהלך הפגישה העניק מורגרטן לזלנסקי מזוזה מכסף שעליה חרוט שמו. הנשיא הודה בחום על המתנה, ואמר כי הוא בטוח שהיא תגן ותשמור עליו.

ארגון 'צדק' מארצות הברית, בראשו עומד הרב מורגרטן, מסייע רבות לתושבי אוקראינה מאז פרוץ המלחמה. הארגון פועל לחלץ כל מי שפונה לסיוע, כולל אינם יהודים, באמצעות עשרות אמבולנסים שמסתובבים ברחבי אוקראינה ומחלצים אנשים למקומות מוגנים.

מעניין לציין כי האמבולנסים נתרמו הודות למגבית מיוחדת שערך מורגרטן בחסידות סקווירא, כשהאדמו"ר תומך מאוד בפעילות הארגון, שזוכה לקדש שם שמים בעולם ולסיקור אוהד בתקשורת העולמית שמביא לאהבת היהודים ועם ישראל.

תגיות:אוקראינהמזוזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה