חדשות בעולם

47,000 ערכות אישיות של חנוכיה ונרות, חטיפים וממתקים: באוקראינה נערכים לחנוכה

300 יום למלחמה הקשה: פעילי חב"ד לא נרתעים מהמלחמה הקשה באוקראינה, והם נערכים לחלק 35,000 ערכות לבתי אב יהודים במדינה: "אור שיאיר את הבתים ואת הלבבות"

  • כ"א כסלו התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בשבוע הבא יציינו באוקראינה 300 יום למלחמה הקשה שמתרחשת על אדמתה. המלחמה שפירקה לרסיסים קהילות רבות, הובילה לעזיבת 50,000 יהודים ולמותם ופציעתם של מאות אחרים. בנוסף לקרבנות הרבים ולסבל הרב של האזרחים, המלחמה גרמה גם לקשיים אדירים באספקה ולוגיסטיקה שבימים כתיקונם היו פשוטים יחסית במדינת הענק הזו.

בשל כך, כבר 3 חודשים – עוד מלפני ראש השנה הנוכחי – נערכים אנשי חב"ד באוקראינה בהכנות לקראת החג.

בשיתוף פעולה עם 'מרכז רבני אירופה' - במחסן ומרכז ההפצה הלוגיסטי הענק של 'פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה' שבעיר דניפרו החלו לרכז את החומרים שיחולקו בתפוצה נרחבת לכל יהודי המדינה. זה כולל 47,000 (!) ערכות אישיות שבתוכן חנוכיה ונרות, חוברת המסבירה על החג, חוברת צביעה לילדים, משחקי חנוכה לילדים וכן חטיפים וממתקים לכל המשפחה.

שליח חב"ד הרב מאיר סטמבלר, המכהן כיו"ר הפדרציה, הסביר: "בכל שנה מ-5 השנים האחרונות חילקנו 35,000 ערכות ל-35,000 בתי אב יהודים במדינה, והשנה הבנו שאנו חייבים להגביר את האור ולדחות את החושך; להגיע לכמה שיותר בתים יהודיים ולהביא להם את הואר והשמחה של חג החנוכה. אור שיאיר את הבתים ואור שיאיר את הלבבות. חג החנוכה עוסק כולו בתקווה והבטחה לעתיד מזהיר יותר וזה חשוב ביותר בימינו באוקראינה, בזמן שאנו נלחמים בחושך, תרתמי משמע".

הרב שלמה סלומון, שליח חב"ד ורב העיר קרמנצ'וג שבמרכז המדינה, מסר: "אנחנו לא יודעים מה יהיה איתנו בעוד שבוע בחג החנוכה – האם נהיה שוב תחת הפגזות והאם יהיו כאן אור וחשמל, אבל בעז"ה אנו מתכוונים להישאר פה בכל מחיר כדי להדליק את האור ואת התקווה. הרב סלומון הוסיף: "למרות פגיעת טיל השיוט בקניון בעיר לפני כמה חודשים ומותם של עשרות תושבי העיר, מספר היהודים בה דווקא גדל, הן בשל יהודים שעד היום הצניעו את דתם ועכשיו רוצים להתפלל ולהתאחד עם אחיהם, והן בשל יהודים שהיגרו אליה מערים ועיירות במזרח, ממקומות שנכבשו על ידי הרוסים".

הרב דב אקסלרוד, רבה של העיר צ'רקאס, אמר כי יעשה כל מאמץ שחג החנוכה ייחגג השנה "בתוספת אור", יותר מכל שנה. "אנשים נמצאים בבלבול ובחושך בגלל הפגיעה במתקני החשמל. אנו נשארים פה למרות הקושי והסבל כדי להיות עם בני עירנו ולהביא להם שמחה ואור. נערוך ביקורי בית בבתי משפחות רבות ככל הניתן, כדי לשבת איתם ולו למספר דקות ולחגוג איתם יחד, נערוך כמה מסיבות יפות בית חב"ד ובעז"ה נדליק חנוכיה במקומות מרכזיים כמו בכל עשרים. השנים האחרונות שנות שלנו פה. חנוכה הוא לא רק חג היסטורי אלא חג של ההווה, להאיר את החושך בכל מקום שהוא ולקבל מהאור הזה כוחות לכל ימות השנה".

לדברי קסניה לוינסקי מדנייפר, שקיבלה את הערכה: "חנוכה הוא חג של תקווה. הערכות שקיבלנו יוסיפו בביתנו אור וחגיגיות, שכל כך חסרים לנו בתקופה הנוכחית במיוחד נוכח הפסקות החשמל בגלל המתקפות על מתקני אנרגיה באוקראינה. הנרות של חנוכה יזכירו לנו שניסים קורים. נתפלל שהמלחמה תסתיים בניצחון שמסמל כאז כן היום בנצחון של מעטים וחלשים על רבים וחזקים".

תגיות:מלחמהאוקראינהחנוכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה