שידוכים וחיפוש זוגיות

"אם הייתי מתחתנת איתו - הייתי קוברת את החיים שלי"

בת-אל היתה רווקה בת 37 עם דימוי עצמי נמוך, ושקועה בערמה של אמונות מגבילות ופחד מרווקות נצחית. מפגש עם סילביה ברדה מהידברות שינה לה את החיים, ועזר לה לזמן את החתן שהיא חלמה עליו

  • כ' כסלו התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"מי ייקח אותי? אני כבר לא צעירה, כולם תפוסים, כל החברות שלי נשואות, ומה יקרה אם אשאר רווקה?". כל אלה הם משפטים שנפוצים אצל רווקות בכל הגילאים. זה טבעי, זה אנושי. קריעת ים סוף הזו היא מסע מפרך, אבל כל המחשבות האלה – יסודן בשקר מוחלט. צריך להביט אל האמת מול הפנים ולגייס כוחות לעבודת מידות של הזזת הרים. לא תמיד אנחנו חזקים מספיק כדי להזיז את ההרים בעצמינו. "דאגה בלב איש – ישיחנה", לכן ליווי נכון ומתאים עוזר לאט לאט או חיש קל מהרה להבין שההרים האלה הם פאטה מורגנה – הם רק בדמיון שלנו. זו השליחות של סילביה ברדה, מאמנת, מומחית לניהול מערכות יחסים בכל מעגלי החיים, מרצה ומאסטר טריינר NLP בהידברות.

סילביה ברדהסילביה ברדה

מתי אלמד לבחור נכון? חיזוק הדימוי העצמי כטיפול מונע לגירושין

"בשנתיים האחרונות שמתי לי למטרת-על לעזור לבחורות לבחור נכון, ולא לפחד. אל הקליניקה שלי מגיעים זוגות שרוצים להתגרש ממש חודשים ספורים אחרי החתונה, ולפעמים גם שבועות ספורים לאחר החתונה. החשיבות של טיפול מונע עוד לפני מציאת בן זוג היא קריטית", מספרת סילביה ברדה להידברות. היום, יותר מתמיד, מגיעות אליה בחורות רבות טרום נישואין לסדנאות מעצימות ולאימונים אישיים, כדי להתמודד עם הפחד ועם הדמיון, לקבל כלים איך לזמן את בן הזוג המתאים, איך לבחור נכון ואיך לא לפספס את המיועד. תמיד מדהים ומחזק להיווכח שכוח התודעה הוא עצום ומחולל שינוי משמעותי ומבורך. זה הכלי הראשון לקבלת השפע הכי גדול: חשיבה חיובית, והיא עומדת במבחן המציאות ומביאה לתוצאה הרצויה והנכספת: חתן טוב שחלמת עליו.

"בשנה האחרונה שמונה בנות הגיעו אלי, כשחלקן נקלעו לקשר לא טוב עם בחור או שלחלקן אין זוגיות, והן לא מצליחות לראות שיש משהו באופק. כולן זכו בחסדי השם להינשא, והן מעידות שזה בזכות העבודה שהן עשו, הידע, שינוי החשיבה, ביטול התפיסות השליליות ובזכות השחרור מהפחד וחיזוק הביטחון. מתי תהיה כלה דרכנו? כאשר הבחורה תצליח לבחור נכון".

 

אפשר לפספס את החתן המיועד בגלל הפחד

זה יכול לפעמים לתסכל מאוד. איך אפשר להצליח לבחור נכון באמת?

"רק כאשר הבחורה תדע שמגיע לה הטוב ביותר. מתי זה יקרה? כאשר היא תעריך את עצמה, ותבטל במחי יד את כל שאלות הדמה שמנקרות לה בראש ופוגמות בחוסן שלה: 'מי ייקח אותי? אני כבר לא צעירה, כולם תפוסים, כל החברות שלי נשואות', ועוד ועוד משפטים כיד הדמיון הלא טובה של היצר הרע. כל המחשבות האלה נובעות מדימוי עצמי נמוך ומהערכה עצמית נמוכה, וככל שיש אכזבות בפגישות, כך ההערכה העצמית עלולה לרדת עוד ועוד, ובגלל הפחד הבחורה מתפשרת ומפספסת את מה שה' מזמן לה בעתו ובזמנו".

איך בפועל אפשר להביס את המחשבות הלא טובות? הן הרי רוצות לחזור לתוך הראש שלנו.

"בסדנאות אני מחזקת, ונותנת למשתתפות כלים לפיתוח את ההערכה העצמית שלהן בשיטה שזכיתי לפתח בחסדי השם להעלאת הדימוי העצמי: "מודל לב האושר בשיטת 8 כפתורים להצלחה". מניסיוני רב בשנים השיטה הוכתרה בהצלחה: אם הכלה יודעת ללחוץ נכון על הכפתורים – אפשר לפרוץ את גבול השמיים. אכן כלה דרכנו והאושר מגיע".

נחזור לאותן בחורות רבות בחורות ללא הערכה עצמית מספקת. סילביה מתארת מעגל קסמים לא קסום בכלל של שרשרת אכזבות מפגישות לא מוצלחות, ירידת הדימוי העצמי והיא מסבירה מדוע לעיתים אותן בחורות מזמנות להן בחורים שלא מתאימים להן - העיקר כדי לסמן וי להתחתן. "הן מונעות מחשיבה שלילית, כי מה יקרה אם אני אשאר רווקה? מחשבה חוסמת, מגבילה, וקובעת גורל. אני תמיד אומרת שזו ההחלטה החשובה והגורלית ביותר שמשפיעה על כל מהלך החיים לדורי דורות: עם מי את מתחתנת, ולכן צריך להשקיע בזה את כל האנרגיה, הלימוד, הידע התפיסות ובעיקר לפתח את הביטחון שאכן תתחתני! רק שתאריך החתונה טרם התגלה לך, והחתן ממתין לשעה המדויקת והטובה".

קיבלנו  ממקורותינו את הסוד לבחירה ולזוגיות טובה. "נאמר 'ענבי הגפן בענבי הגפן דבר נאה ומתקבל'. מה הכוונה? ראשית, יש למצוא את הבחור עם המידות הכי טובות שמתאימות לך ושנית, יש לחזק את עצמך שהגפנים שלך יהיו משובחים, ולכן כל בחורה חייבת לחזק את ההערכה העצמית שלה, להבין ולדעת בדיוק מה הרצונות שלה, על מה היא לא מתפשרת ועם מה היא מסוגלת לחיות. החלטה זו דורשת הכנה משמעותית. מניסיוני, כלה שמגיע עם הערכה עצמית גבוהה לתוך הנישואין, קל לה יותר להתמודד עם אתגרי החיים המשותפים. אני מלווה בקליניקה נשים רבות, ומתברר שלאחר שהן הצליחו לראות את העצמה ואת האיכויות שבהן, להעלות את הדימוי העצמי, לחזק את ההערכה העצמית שלהן – ההתנהלות שלהן והשיח שלהן בפגישות נראו אחרת. הן ידעו יותר מה לשאול, איך לאבחן ויישמו כלים שקיבלו מהסדנאות ומהכנסים: שיטות ודרכים לניהול הפגישה, על מה לשים לב, וכיצד לפתח את הראיה על מנת לבחור נכון".

 

"אם הייתי מתחתנת איתו הייתי קוברת את החיים שלי": סיפורים מהקליניקה

"בת-אל הגיעה אלי בגיל 37. חברתה הגיעה אליי בעבר והתחתנה לאחר התהליך שעברנו. בת-אל הגיעה מיואשת לגמרי. היא תמיד כמעט התחתנה. היא לא היתה שלמה עם החתן המיועד, משהו קרה, זה השתבש והחתונות בוטלו. היא אמרה לי שתמיד מגיעים אליה הבחורים שאינם לטעמה, וכשהיגיע בחור לטעמה, זה לא הסתדר מבחינתו, מה שהעלה לה את סף התסכול והביא אותה להחלטה השגויה שאין לה ברירה והיא חייבת להתפשר. כשהתברר לה שהיא חסרת ביטחון, ושהיא זקוקה נואשות להחייאת האמונה שלה שהיא ראויה לבחיר לב של אמת, התחלנו לחזק את ההערכה העצמית שלה, את הרצונות שלה, ובעיקר את הביטחון שלה שהכל זה כמו כלים שלובים".

מה קרה בסוף? היה סוף טוב?

"הסוף הטוב הוא ההתחלה הטובה של חייה: לימים בת-אל סיפרה לי שכתוצאה מהתהליך שהיא עברה ומהתובנות שהיא קיבלה, גם במהלך הפגישה היא הרגישה שהשיח שלה שונה, והשדר שהיא שידרה היה אחר. בחסדי ה', אכן, ממש לפני מספר חודשים, בגיל 38, היא נישאה לאיש שלה – האיש שהיא בדיוק רצתה. היא אמרה לי: 'סילביה, מה היה קורה אם הייתי מתחתנת עם ההוא וההוא? הייתי קוברת את החיים שלי! ברגע שהערכתי את עצמי, הבנתי מי אני באמת, מה יש לי לתת, האמנתי יותר ויותר שמי שייקח אותי יזכה'. זו התובנה שקיבלתי לאחר הלימוד. אז  הגיעה הישועה: זכיתי בפרס הכי טוב בעולם בזכות העבודה שעשיתי עם עצמי ואיתך: לגדול, ולא להתכופף.

"בפעם אחרת הגיעה אלי בחורה כבת 22 שנמצאת בקשר שהוביל לאירוסין, אך ככל שהחתונה התקרבה, היא הבינה שיש בעיות. היא נקשרה אל הבחור רגשית, וקשה היה לה לקבל החלטה מושכלת. בתהליך שעברנו מיפינו את הרצונות שלה, את ההערכה העצמית שלה, מה היא מוצאת בו, ולמה היא לא מצליחה לשחרר אותו – אף על פי שבשכל ידוע לה שהקשר הזה לא נכון עבורה, הרגש משתלט עליה. לאחר עבודה היא הבינה ללא כל ספק שהוא לא בשבילה. מגיע לנסיכה, לבת של מלך, הרבה יותר טוב. היא ראויה לחיות טוב. היא אכן ניתקה את הקשר, ולאחר התהליך היא התחתנה עם האדם שלדעתה הוא הכי נכון ומדויק בשבילה. איזו שמחה זו היתה: הכל יכול היה להיראות אחרת. זה ממש נס".

 

בואי לפגוש את המאמנת והיועצת סילביה ברדה בערב "כלה דרכנו" – מפגש נדיר עם הרבה עוצמות שיכין אותך לבחור נכון את בחירת חייך, להינשא ולחיות באושר. בהשתתפות: הרב יעקב חמו, מורן קורס, והסטנדאפיסטית טובי ברון. התקשרי 073-222-1240 או לחצי כאן

תגיות:שידוכיםחיפוש זוגיותייעוץ אישי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה