חדשות בריאות

פריצת דרך בחיסון נגד סרטן העור: הצליח למנוע באחוזים גבוהים את חזרת המחלה

חברת מודרנה פרסמה את תוצאות החיסון נגד סרטן העור: הצליח למנוע ב-44% את חזרת המחלה

  • כ' כסלו התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פריצת דרך משמעותית: חברת מודרנה הודיעה אמש (שלישי) על הצלחה בפיתוח חיסון למניעת סרטן העור. החיסון החדש, המבוסס אף הוא על mRNA בדומה לחיסוני קורונה, הצליח למנוע ב-44% את חזרת המחלה אצל מחלימים מסרטן העור.

המחקר נערך בקרב 157 חולים שחל בסרטן העור בשלב מתקדם. החולים קיבלו חיסון מותאם אישית לסרטן, אותו פיתחה החברה באמצעות החומר הגנטי mRNA, על בסיס הגידול הסרטני שהיה לכל חולה. הממצאים מדהימים: החיסון הפחית את הסיכון להישנות המחלה או לתמותה ב-44% בהשוואה לטיפול הסטנדרטי הקיים.

ד"ר סטיבן הוגה, נשיא חברת מודרנה, מסר: "לראשונה יש לנו הוכחה לכך שניתן לפתח תגובה חיסונית נגד סרטן. המפתח להצלחת החיסון שלנו הוא בכך שהוא מותאם לגידול של כל חולה, מה שמאפשר לכל חולה לקבל תגובה מדויקת וממוקדת לסרטן שלו. הגמישות של טכנולוגיית ה-mRNA מאפשרת זאת, כפי שהוכיחו חיסוני הקורונה".

במסגרת הניסוי פורץ הדרך, החולים קיבלו עד 9 מנות של חיסון מותאם אישית, וטופלו ונוטרו במשך שנתיים לפחות. הוגה הדגיש כי המטופלים ימשיכו להיות במעקב לפחות שנה נוספת לאחר השלמת הטיפול. מדעני החברה יעקבו אחר התמשכות התגובה החיסונית ואחר הישנות של הגידול בעתיד.

נשיא החברה הוסיף ואמר כי ייתכן שניתן אף להשתמש בחיסון גם אצל אנשים בריאים שאינם חולים בסרטן העור, אך נמצאים בסיכון גבוה, כדי למנוע את התפתחות המחלה.

במהלך המחקר חולקו החולים באופן אקראי לשתי קבוצות: קבוצה אחת טופלה בתרופה הביולוגית "קיטרודה" המסייעת למערכת החיסון לתקוף תאים סרטניים. הקבוצה השנייה קיבלה את תרופת הקיטרודה יחד עם חיסון סרטן מותאם אישית.

שתי הקבוצות עברו ניתוח להסרת גידול המלנומה שלהם, כאשר לאחר הניתוח בנו החוקרים מכל אחד מהגידולים של החולים רצף גנטי מותאם אישית, כדי שמערכת החיסון תוכל לזהות אותו ולתקוף אותו. הרצף הגנטי הוזרק לזרועות החולים, ובכך הכירה מערכת החיסון של החולה את הגידול הסרטני וזיהתה אותו כאויב, אותו יש להשמיד בעת הצורך.

בחברה עדיין אוספים את הנתונים הנוספים, ביניהם: מהם רמות רמות תאי הדם הלבנים מסוג T שנוצרו בגוף כדי להשמיד את הגידול.

תגיות:סרטן העורחיסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה