חדשות בעולם

צפו בתיעוד המטריד: הודו וסין שוב במריבות על השטח השנוי במחלוקת. חיילים נפצעו 

"חיילים הודים הכו חיילים סינים עד כדי כך שהם נאלצו לברוח עם זנב בין רגליהם": מריבות קשות בין צבא הודו לצבא סין, בגבול שנוי במחלוקת - ששתיהן רוצות עליו 'בעלות' 

אא

"כוחות הודים וסיניים פצעו זה את זה בשטח השנוי במחלוקת בימים האחרונים", כך התבטא הבוקר (ג') משרד ההגנה ההודי, כלפי 'קרבות' קשים שהתחוללו בשטח הגבול, בין צבא הודו לצבא סין.

הקרב הנוכחי הוגדר כ"התכתשות הגבול החמורה ביותר בין שתי המדינות, מאז פעולות האיבה הקטלניות ב-2020".

הכל התחיל כאשר חיילים הודים מנעו מחיילים סיניים להיכנס לאזור פראדש - שטח בצפון מזרח הודו, שסין טוענת שהוא חלק מדרום המדינה, היכן שנמצאת טיבט, ועל כן שייך לה. 

"הצד הסיני התבקש להימנע מפעולות כאלה ולשמור על שלום ושלווה לאורך הגבול", אמר משרד ההגנה של הודו. "הנושא הועלה גם לצד הסיני בערוצים דיפלומטיים".

דובר משרד החוץ הסיני, וואנג וונבין, אפיין את המצב בגבול הודו-סין כ"יציב בדרך כלל", כך על פי הדיווח ב'רוטירס'.

אלא שהתקרית מסמנת את ההסלמה החמורה ביותר בגבול בין שתי המדינות, מאז העימותים ביוני 2020 - בהם נהרגו 20 חיילים הודים, ועשרות רבות של נפגעים סינים.

"אנו קוראים לצד ההודי לשלוט בקפדנות ולרסן את הכוחות הקדמיים, ולעבוד עם סין כדי לשמור על שלום וביטחון בגבול", קוראים בצד הסיני. 

מקור הודי מסר לסוכנות הידיעות 'רויטרס' כי צוותי סיור משני הצדדים הגיעו לאחת הפסגות, ושם נלחמו פנים לפנים באלות ובידיים - מריבות שהתפתחו לכדי נפילות של כמה חיילים במורד המדרון הסלעי - והביאו לפציעתם. 

"הניסיון הסיני לחדור לשטחה של הודו, נבלם על ידי חיילינו בצורה תקיפה ונחושה", אומרים כעת במשרד הביטחון ההודי. "חיילינו מנעו באומץ ליבם מהחיילים הסינים לחדור לשטחנו, ואילצו אותם לחזור לשטח שלהם. זו תהיה התגובה בכל פעם שהסטטוס קוו לא יישמר".

בתוך כך אמר שר החוץ של הודו, כי "היחסים עם סין לא יכולים לחזור לשגרה, ללא שלום והסכמה על הגבול".

תגיות:סיןחייליםהודוקרבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה