חדשות בארץ

"חוק חומש" הונח על שולחן הכנסת: "לתקן את העוול והאיוולת"

35 חברי כנסת מכל סיעות הקואליציה העתידית חתמו על הצעת החוק לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון. ח"כ יולי אדלשטיין, מיוזמי החוק: "אם נוותר על חוק ההתנתקות – נקבל חיים"

(צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)(צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)
אא

הצעת "חוק חומש", שנועדה לאפשר את חידוש ההתיישבות בצפון השומרון, הונחה היום (שלישי) על שולחן הכנסת. על הצעת החוק, אותה יזמו חברי הכנסת יולי אדלשטיין (הליכוד) ואורית סטרוק (הציונות הדתית), חתמו 35 חברי כנסת מכל סיעות הקואליציה העתידית. בין חותמי הצעת החוק בכנסת הקודמת היה גם ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי היא נועדה "לתקן את הכתם של עוול ואיוולת שהטיל חוק ההתנתקות בספר החוקים של מדינת ישראל". עוד צוין, כי התיקון המוצע לחוק ההתנתקות "יאפשר מחדש את השהייה והתנועה החופשית של אזרחים ישראלים בשטח, ובהמשך יאפשר לתכנן ולבנות מחדש את היישובים שנעקרו".

אדלשטיין, העומד בראש שדולת חומש, הביע תקווה כי ממשלת הימין הנבחרת תאשר את קידום החוק: "64 מנדטים בחרו בנו כדי למשול ולהחזיר את הביטחון למדינת ישראל. הצעד הראשון לשינוי התפיסה מתחיל כאן – לא עוד הכלה, אלא יוזמה".

"קיר הברזל של ז'בוטינסקי הוא ספר ההוראות לממשלה המוקמת כעת", הוסיף אדלשטיין. "עוצמה, נחישות, תבונה ושמירה על חבלי מולדת – בעיקר על אותן רצועות אסטרטגיות לתפיסה הצבאית הנכונה לנו ולביטחונה של מדינת ישראל. ויתרנו על שטחים – קיבלנו טילים. אם נוותר על חוק ההתנתקות – נקבל חיים".

ח"כ אורית סטרוק הוסיפה: "בשנה האחרונה הולכים ומתבררים ההיקפים העצומים של התמיכה בחומש, וברעיון הגדול שחומש נושאת – רעיון תיקון חטא ההתנתקות. כמי שמלווה את השיבה לחומש מראשיתה, כמי שפועלת יד ביד עם גיבורי חומש לאורך זמן רב, אני רואה חובה קדושה לעצמי להביא סוף-סוף לחקיקת החוק החשוב הזה".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, מיוזמי החוק שהתגורר ביישוב שא-נור – אחד מיישובי צפון השומרון שפונה ונהרס במסגרת תוכנית ההתנתקות – אמר: "הגיעה השעה. נקעה נפשו של הציבור מהמהלך, שמתברר משנה לשנה כטעות טרגית אף יותר משהייתה. הגיע הזמן לתקן את העוול והאיוולת, לבטל את חוק ההתנתקות מצפון השומרון, לחזור הביתה".

שמואל וונדי, מנכ"ל ישיבת חומש, ציין כי "הזמן אוזל, ובעוד ימים ספורים בג"ץ צפוי לדון בסוגיה. הדבר הראשון שהממשלה צריכה לעשות עם הקמתה הוא חיקוק החוק בחקיקת בזק ולהציל את ההתיישבות בצפון השומרון. נמשיך להיאבק עד שנבטל את החוק בפועל".

תגיות:חומשיולי אדלשטייןאורית סטרוקתוכנית ההתנתקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה