חדשות בארץ

שנתיים וחצי מאסר למחבל שהצית בית של משפחה יהודית בשכונת שמעון הצדיק בירושלים

בית המשפט המחוזי לנוער בירושלים גזר שנתיים וחצי מאסר על מחבל שהצית את ביתה של משפחת ישובייב בירושלים. עו"ד חיים בלייכר: "יש להעניש מחבלים ביד קשה הרבה יותר מענישה זו"

  • י"ט כסלו התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בית המשפט המחוזי לנוער בירושלים גזר היום (שלישי) שנתיים וחצי מאסר על מחבל שהצית את ביתה של משפחת ישובייב בשכונת שמעון הצדיק בירושלים.

בנוסף, הושתו על המחבל תשלום קנס בסך 7,000 שקלים ועוד 7,000 שקלים פיצויים לטל ישובייב. כתב האישום לא ייחס למחבל מעשה טרור, וזאת בשל טענתו כי בטרם ניסיון ההצתה בדק שהבית ריק מאנשים. 

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, המייצג את משפחת יושבייב, מסר לאחר גזר הדין: "אנו סבורים שמדובר בחשוד שהיה שותף למעשי פשע לאומניים חמורים ביותר עם כוונות מסוכנות. לפי העובדות המתוארות בכתב האישום, ובהתחשב שמדובר בנאשם קטין שנשלח למאסר משמעותי, וביחס לפסיקת הענישה הדלה כנגד נאשמי פרעות בתקופת 'שומר החומות' במחוזי בירושלים, אני חושב שפסק הדין מהווה הישג מסוים".

"אנו סבורים שיש להעניש מחבלים ביד קשה הרבה יותר מענישה זו", הוסיף בלייכר. "אנו מצפים שביחס לשאר הנאשמים, שהינם בגירים ומואשמים גם בעבירות טרור, תינתן ענישה משמעותית של שנות מאסר ארוכות".

כזכור, בפברואר 2022 יידו מספר מחבלים בקבוקי תבערה לעבר ביתה של משפחת ישובייב בשכונת שמעון הצדיק. האש שפרצה גרמה לשריפת חדר השינה של ילדי המשפחה, שבחסדי שמיים לא שהו באותו הזמן בביתם.

בגין אירוע זה ואירועים נוספים סביב בית משפחת יושבייב הוגשו כתבי אישום כנגד המחבל הקטין, שכאמור הורשע ונידון למאסר, וכן כנגד מועתז חג' מחמוד (20), בלאל ג'עברי (19) וג'מאל חוסייני (23), כל אחד לפי חלקו בעבירות של הצתה, ייצור נזק, נשיאת נשק, היזק בזדון ממניע גזעני, מעשה טרור של ניסיון הצתה, מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, פעולה בנשק למטרות טרור ועוד, משפטם של שלושת המחבלים ממשיך להתנהל בימים אלו.

תגיות:בקבוקי תבערהירושליםטרורשכונת שמעון הצדיק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה