טהרת המשפחה

אסתר אייזנברג, מחלקת ’מתחברות’, הצצה דרמטית: סוכנות חשאיות

אמצע הלילה. מדינת אויב. היא מביטה דרך החלון. בודקת שאין שום דמות חשודה על יד הבית. הווילון נסגר, התריסים מוגפים. דקות לאחר מכן, היא נוטלת טלפון לווייני ומהר מאוד אנחנו משוחחות. אולי רחוקות אחת מהשנייה, קילומטרים רבים כל כך, אבל הלב קרוב מאוד

  • י"ח כסלו התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"מה שלומך?" אני שואלת והלב פועם בחוזקה. "ברוך השם, תודה לק-ל, עוד כמה חברות הגיעו אלי הביתה והן מבקשות לשמוע אותך. תדברי ואני אתרגם להן לערבית". אין לי מושג אם מרוב התרגשות אצליח לומר את הדברים כמו שצריך, אבל עכשיו אני מדברת אל אחיות שלי היקרות. אחיות שנולדו באווירה שונה, בתנאים אחרים לחלוטין, וכולנו, בנותיה של שרה ורבקה, של רחל ולאה.  בסיום השיחה, רגע אחרי שתיאמנו כמה פרטים טכניים על אחד הפרויקטים המורכבים ביותר, כזה שמצריך מאמצים בשיתוף גורמים עלומים, עד כדי כך שלפעמים מהצד זה נראה מבצע רציני של ארגון ביון, הופיעה הודעה:  "אירית מקיבוץ --- מבקשת לומר תודה, ותשמח מאוד אם תחזרי אליה דחוף". אחד מהשלבים הקשים בחייו של מי שזכה ובחר להתקרב לחיי תורה ומצוות, זה השינוי בחיים, מהפך בבית. לאישה זה קשה עוד יותר. לפתע היא מודעת להלכה המדברת על לבוש צנוע, כיסוי ראש, ובעיקר להפוך את הבית לטהור וקדוש יותר.  ואז באות הרבה שאלות: למה? מי? איך? זה נכון לעשות כך? למי זה טוב? במקביל למערך הסברה ייחודי אקטיבי, אנחנו נמצאות שם בשבילן. מלוות כל אחת.

'הידברות', בפריצת הדרך שלה, בה מנוצלת כל הטכנולוגיה, מהאתר ועד הרשתות החברתיות והאפליקציות השונות, על מנת להפיץ תורה ולקרב לבבות, השיגה בדרך זו גם את היעד המופלא הזה של מהפכה בטהרה בישראל, עם עשרות אלפי נשים המחוברות און-ליין לצוות הפעילות שלנו. 'מתחברות', היא אחת המחלקות המרתקות ביותר ב'הידברות'. אבל, היא גם אחת המחלקות החסויות ביותר. אנחנו עושות מהפכה, בחשאי. יש לנו רגישות מוחלטת לכל פנייה ופנייה, ולא בטוח שזה נכון שנפתח את הכל. אז אולי נשתף אתכם בפרויקטים מעבר לים, במקומות שלא בטוח שישראלי - ולפעמים אפילו מי שידוע כיהודי - יצא משם בריא ושלם? זה מסוכן מדי. תאמינו לי שהייתי רוצה לספר הכל, אבל מדובר בדברים שהשתיקה יפה להם. אולי רק אומר שהשנה, כ-כ4,200 נשים, היו יחד איתנו, מחוברות, חזקות ומאושרות. אולי רק אומר שלמעלה מ-1,600 בתים בישראל הפכו לטהורים לראשונה בחייהם, ובאו לעולם למעלה מ750 ילדים בטהרה.

כמה שזה מרגש עד דמעות, כך אנחנו מעדיפות להמשיך לעבוד, 24 שעות ביממה, סביב השעון - בשקט. ברגישות. מתוך כבוד. אנחנו גם דואגות לכנסי הסברה והדרכה לעובדות מועצות דתיות למשל, להגביר את המודעות עד כמה צריך להיות רגיש לזולת, להבין אותו.

המעצמה היהודית הנשית של 'הידברות', מגיעה לכל מקום. זו יכולה להיות שיחה באמצע הלילה ממדריד או מגואטמלה, מסיביר או מתל אביב. כולן, כולן, מקבלות יחס של בנות מלכים. הסיפורים המדהימים רצים כאן כל יום והלב עולה על גדותיו. שמעתם פעם יהודייה טהורה שמספרת בקול חנוק מבכי איך 13 שנה לא היו לה ילדים, ועכשיו, כשהבית טהור, פתאום ד' שלח להם מתנה משמים, ילד מתוק? שמעתם פעם זוג שרק מבקשים לומר איך הבית היהודי המושלם שלהם הפך לממלכה קסומה במקום מריבות ועוינות שהיו בו? שמעתם פעם יהודים ויהודיות שבגבורה מדהימה עומדים בניסיונות הקשים ביותר ורואים את הישועה מול העיניים?

צוות 'מתחברות' שומע זאת כל יום, כל היום.

וכעת? מה זה הפרוייקט המסתורי העכשווי?

וואו. זה פרוייקט שאסור להרחיב עליו במילים. אבל מדובר בפרוייקט סבוך ומורכב, ומסוכן! שבסופו נוכל לברך על עוד מקוה טהרה מפואר ומפנק, לקהילה יהודית הזקוקה לכך בדחיפות.

 

רוצים לתרום לריבוי הטהרה בעולם, וגם לזכות בחנוכיה יוקרתי ובשמן המבורך של מרן רבי חיים קנייבסקי? הקליקו כאן. או חייגו 073-222-1212

לפניה למחלקת מתחברות:

טלפון: 02-6301516 וואטסאפ - קו חם 052-9551567

או במייל: mit@htv.co.il

תגיות:טהרהמתחברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה