פרשת וישלח

"כמה חוכמה במורשת האבות": מירי רגב בדבר תורה לפרשת וישלח

איך עושים משא ומתן, ומה הקשר למפגש הדרמטי שבין יעקב אבינו לעשו? מירי רגב בדבר תורה קצר וקולע

אא

"איך עושים משא ומתן?", במילים אלו פותחת מירי רגב את הפוסט הזה, שכולו חיזוק ומבט מעמיק על פרשת וישלח. "פרשת "וישלח" בשיעור עתיק על דיפלומטיה", כותבת רגב, תוך שהיא מתארת את המפגש הדרמטי בין יעקב אבינו ועשו. 

"הפרשה המרתקת מתארת אירועים רבים בחיי יעקב אבינו ובהם, המפגש עם עשיו וצבאו ומאמצי יעקב לפייסו, מאבק יעקב עם המלאך עד שזכה לברכתו ולבשורה על שינוי שמו לישראל, הפיוס בין האחים, חטיפת דינה ונקמת שמעון ולוי באנשי שכם, ברכת ה' ליעקב ולזרעו בהבטחת ירושת הארץ, פטירת רחל אמנו בלידת בנימין ולבסוף, פטירת יצחק אבינו.

"איך יעקב מתכונן לפגישה עם עשיו לאחר סכסוך ונתק של שנים כשעשיו מגיע לפגשו עם מאות חיילים? מעניין שהתורה התמציתית בדרך כלל, מפרטת מאוד על ההכנות של יעקב למפגש. מתואר שמצד אחד הוא שולח שליחים לקראת עשיו עם מתנות רבות לרכך את ליבו ומצד שני הוא מכין את משפחתו לקראת עימות אפשרי איתו, זאת על ידי חלוקתם לשני מחנות. צעד נוסף שיעקב עושה הוא רוחני, כשהוא נושא תפילה להצלה והצלחה.

"לשלושה צעדים אלה, שמכילים מאמצי דיפלומטיה, תפילה והכנה לקראת עימות, קראו חכמינו: "דורון, תפילה ומלחמה" ואותם ראו כמסר לדורות, לגבי הדרך הטובה להתמודדות עם אתגרים ומצבי משבר. כמה חוכמה במורשת האבות. שנזכה ללכת בדרכם, לעשות ולהצליח. שבת שלום", היא מסכמת. 

תגיות:פרשת השבועמירי רגבדבר תורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה