דמויות ביהדות

אהבת התורה וייסורים מרים: 10 עובדות מרתקות על חיי רבי דוד אבוחצירא הי"ד

הוא הוצא להורג בדרך אכזרית ומשונה כדי להמתיק את גזרת המוות שנגזרה על יהודי מחוז תפילאלת במרוקו. הוא העמיק בתורה, בנגלה ובנסתר, נהג בקדושה ובפרישות יתרה, סבל ייסורים בחייו, אך היה ידוע כאדם שמח. 10 עובדות על חכם דוד אבוחצירא, הי"ד

  • י"ז כסלו התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מקצת שבחו של אחד ממנהיגיה הרוחניים המופלאים של קהילת יהודי מרוקו:

1. חכם דוד אבוחצירא נולד לאביו חכם מסעוד אבוחצירא בשנת תרכ"ו (1866 למניינם), בעיר ריסאני שבמחוז תפילאלת שבמרוקו.

2. את תורתו למד מפי סבו, ה"אביר יעקב", חכם יעקב אבוחצירא, זצ"ל ומפי דודו, חכם יצחק אבוחצירא, זצ"ל.

3. חכם דוד אבוחצירא העמיק בלימוד התורה, בנגלה ובנסתר, הפך לתלמיד חכם עצום, ונהג בפרישות ובקדושה יתרה.

4. לאחר שבשנת תרס"ח (1908 למניינם) נפטר אביו, החל חכם דוד אבוחצירא לשמש כראש הישיבה ולהנהיג את הקהילה, אך לאחר זמן מה העביר את תפקיד ראש הישיבה לאחיו הקטן, הבאבא סאלי, חכםישראלאבוחצירא.

5. הוא הסתגר בעליית גג ביתו, הקדיש את זמנו ללימוד תורה, ואף היה בביתו מקווה טהרה, כדי שלא ייאלץ לצאת מפתח ביתו. הוא היה שרוי בתעניות ובסיגופים, וחיבר ספרים. כל אותן שנים למדו איתו בעליית הגג חכם אליהו אבוחצירא זצ"ל וחכם משה תורג'מן זצ"ל.

6. חכם דוד אבוחצירא ידע בחייו כאב וייסורים רבים: הוא התאלמן פעמיים, ושבעה מבניו נפטרו עוד בחייו. בשנת תרע"ב (1912 למניינם) יצא דודו, חכם יצחק אבוחצירא, בשליחות הישיבה, אך נרצח בידי שודדים ליד העיר תולאל.

7. בשנת תר"פ (1919 למניינם), כחלק מההתקוממות כנגד השלטון הצרפתי נחשדה משפחת אבוחצירא כמשתפת פעולה עם הצרפתים. מנהיג המורדים גזר מיתה על היהודים, אך משיקולי בצע כסף של רווחי המיסים מיהודי האזור, "המתיק" את הגזרה בכך שפסק כי רבי דוד אבוחצירא ייהרג, יחד עם שניים מעשירי העיר היהודים. ביום השבת של י"ד בכסלו התר"פ (1919 למניינם) הוא הוצא להורג, ועל היהודים נאסר להתאבל עליו.

8. אחיו הקטנים, הבאבא סאלי זצ"ל, חכם ישראל אבוחצירא זצ"ל והבאבא חאקי, חכם יצחק אבוחצירא זצ"ל, ברחו לעיר בודניב, שם הקימו מחדש את חיי התורה.

9. הבאבא סאלי התאבל על אחיו במשך כשבע שנים, עד שנגלה אליו בחלום, והורה לו להפסיק להתאבל עליו.

10. בשנת תרפ"ג (1923), לאחר פטירתו, יצאו לאור בירושלים שלושה מספריו: "פתח האהל", "רישא וסיפא" ו"שכל טוב".

בואו לבקר בציונו של חכם דוד אבוחצירא הי"ד במסגרת מסע השורשים ההיסטורי למרוקו עם הידברות: ביקור בקברות צדיקי מרוקו לאורך הדורות, סעודותעשירותומפוארותבכשרותמהודרת ובסטנדרט גבוה, שיאו של המסע: הילולת רבי יצחק אבוחצירא. במסע ישתתפו הרבשמעוןפרץ בהרצאות מחזקות ומצחיקות, והפייטן משה דוויק בקונצרטשירהבליווינגנים ועוד הרבה נשמה. הצטרפו למסע חייכם. י'-י"ז שבט, 1.2-8.2. התקשרו 073-222-1202 או לחצוכאן

תגיות:רבי דוד אבוחציראהבבא סאלי זצ"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה