ונשמרתם

ירושלים: בן 49 מורדם ומונשם במצב קשה - לאחר שאכל מרק מפטריות שליקט

שלושה מלקטים שיצאו ללקט פטריות באזור יערות ירושלים, הכינו מרק מהפטריות שמצאו, אלא שלאחר ימים ספורים הגיע אחד מהם לאיכילוב כשהוא מתלונן על חולשה ובחילות, ולאחר שהורע מצבו - הוא הורדם והונשם והוגדר כסובל מאי ספיקת מערכות

אא

יותר ויותר אנשים נחשפים בחודשים האחרונים לליקוט תבלינים ופטריות יער, אלא שמדובר בתופעה שעלולה להיות מסוכנת: שלושה מלקטים שיצאו ללקט פטריות באזור יערות ירושלים הכינו מרק מהפטריות שמצאו, אלא שלאחר ימים ספורים הגיע אחד מהם לאיכילוב כשהוא מתלונן על חולשה ובחילות. 

אז גילו הרופאים כי הפטריות שצרך הן רעילות. תוך זמן קצר הורע מצבו, והוא הורדם והונשם. 

לדברי הרופא המטפל, ד"ר אנדריי נבו, הגבר סובל מאי ספיקת מערכות, ונתמך על ידי מכונת לב-ריאה. "מדובר בגבר בן 49 שטייל עם חברים באזור ירושלים", הסביר הרופא. "הם קטפו פטריות ובישלו אותן. כשהגיע למיון, הבנו שהכליה שלו נפגעה, וגם הלב. כרגע הוא מורדם ומונשם, ונתמך על ידי מכונת לב-ריאה. הפגיעה התרחשה רק לאחר מספר ימים מהאכילה, ככל הנראה מפטרייה המכונה 'אומנית כוזבת'".

מלקטים בתחילת דרכם לא בקיאים מספיק להבדיל בין הפטריות הטובות לבין אלו שנחשבות לקטלניות. 

מומלץ שלא לצאת לבד לליקוט של פטריות, גם אם אתם נורא בטוחים שאתם יודעים להבדיל בין הטובות לרעילות. איך מזהים פטריות רעילות? הנה כמה עובדות על פטריות רעילות שגדלות בארץ, שוודאי לא תרצו לפספס:

1. פטריית אמנית האביב

היא אולי לבנה ומושכת, אבל עדיף שתתרחקו ממנה כמטווחי קשת, כי אמנית האביב, שנפוצה ביותר באזור השרון, היא אשפית גרימת ההקאות והשלשולים למי שבא איתה במגע. במקרים מסוימים היא מואשמת שגרמה נזק גדול לכליות, ולעתים אף למוות. 

 

2. פטריית 'אמנית מנומרת'

אפיון: חומה ובעלת נקודות עליה

מקום שבו היא גדלה: רמת הגולן 

הסכנה: תוך ארבע שעות מרגע אכילתה, עשויה הפטרייה הזו לגרום לערפול חושים, סחרחורת, חולשה כללית ואף מוות (בשל רמות גבוהות של אטרופין שהיא מכילה בתוכה).

למעשה, אין לגעת כלל בשום פטריה שמוצאים בטבע, היות ויש עוד כחמישה סוגי פטריות רעילות וקטלניות, שגדלות באזורים שונים בארץ. 

תגיות:פטריותירושליםסכנהליקוט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה