חדשות בעולם

חייל יהודי בצבא אוקראינה נהרג בקרבות מול הכוחות הרוסיים

ולדיסלב שיין, צעיר יהודי בן 21 מהעיר דנייפרו שהתנדב לצבא האוקראיני, נהרג בחודש שעבר בקרבות מול הכוחות הרוסיים. רבה הראשי של אוקראינה, הרב משה ראובן אסמן, ספד לשיין: "מסר את נפשו בהגנה על עמו"

  • י"ד כסלו התשפ"ג
(צילום: באדיבות המצלם)(צילום: באדיבות המצלם)
אא

ולדיסלב שיין, צעיר יהודי בן 21 מהעיר דנייפרו שבאוקראינה שהתנדב לצבא האוקראיני, נהרג בחודש שעבר בלחימה מול הכוחות הרוסיים. 

"פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה אבלה על מותו של גיבור. הוא נשלח לחזית ושם הקריב את חייו למען עצמאותה וחירותה של אוקראינה", נמסר בהודעה מטעם הארגון המאחד את 180 הקהילות במדינה.

דבר מותו של שיין הגיע לקהילה היהודית בימים האחרונים, ובימים אלו לימוד התורה ואמירת הקדישים בכמה בתי כנסת במדינה הוקדשו לעילוי נשמתו, לבקשת הפדרציה.

רבה הראשי של אוקראינה, הרב משה ראובן אסמן, ספד לשיין: "ולדיסלב מסר את נפשו בהגנה על עמו. הוא לחם בגבורה כבר מראשיתה של הפלישה. אני משגר תנחומים למשפחתו, ומתפלל יחד עם כל יהודי אוקראינה להחלמת הפצועים ולהפסקת שפיכות הדמים. אני קורא שוב לעולם להתערב בהשגת הפסקת אש. המצב באוקראינה קשה ובמקומות רבים אין חשמל, מים, מזון, וקיים מחסור בתרופות".

חבריו של ולדיסלב סיפרו כי הוא נרשם כמתנדב כבר בימיה הראשונים של המלחמה. מדי פעם, כשיצא לחופשה, הגיע לקהילה היהודית בעיר, הניח תפילין והתפלל. הוא היה גאה מאוד ביהדותו, ובלט בקרב חבריו לנשק כשהיה מניח תפילין מדי יום בחזית. על דש בגדו התנוסס סמל עם צבעי הדגל הכחול-צהוב של מדינתו, ועליו כיתוב בעברית: "אוקראינה".

על פי ההערכות, שיין הוא אחד מתוך עשרות חיילים יהודים אזרחי אוקראינה שקיפחו את חייהם בלחימה מול הרוסים. בחודש אוקטובר נודע על חייל יהודי מצ'רקאס שנהרג בשעה שהנגמ"ש שלו עלה על מוקש. חודש קודם לכן נהרג דימה פיאלקה מהעיר לבוב, אזרח ישראלי שהתגורר מספר שנים בארץ.

תגיות:רוסיהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה