לאישה

"אחרי הנזק שנגרם לאמא שלי, החלטתי על הסבת מקצוע"

מה גורם לאישה צעירה לפתוח את מכון הטיפוח החרדי הראשון בשכונת גאולה? מה הדבר החשוב שהיא למדה מביקורי משמרת הצניעות, ומדוע היא סבורה שאישה דווקא אינה צריכה להגיע לקוסמטיקאית לעתים קרובות? הקוסמטיקאית הוותיקה יפה לארי בשיחה מרתקת

בעיגול: יפה לארי (צילום: חוה רוזנר)בעיגול: יפה לארי (צילום: חוה רוזנר)
אא

יפה לארי עוסקת בתחום הטיפוח והיופי כבר 35 שנים. נשים רבות רואות את הקליניקה שלה במרכז שכונת גאולה כאילו הייתה מאז ומעולם חלק מהנוף הירושלמי. אלא שלמרבה הפלא מסתבר שבעברה הייתה יפה דווקא יועצת השקעות בבנק לאומי.

"ביום החתונה שלי הזמנתי את אמא שלי לטיפול פנים", היא נזכרת, "וכשראיתי את הפנים שלה אחרי הטיפול, החלטתי שאני לא מוכנה יותר שאף אחד ייגע בה. עשו עליה כל כך הרבה טעויות שהמשיכו להיראות אפילו אחרי האיפור והפריעו מאוד. הגעתי למסקנה שכדי שלא יישנו כאלו דברים אלמד אני את המקצוע ואהיה זו שמטפלת בה".

(צילום: חוה רוזנר)(צילום: חוה רוזנר)

 

מהבנק אל הקליניקה

יפה נרשמה לקורס ללימוד טיפולי פנים, ולמדה אותו במקביל לעבודתה בבנק. "מכיוון שאני טיפוס חקרן ורציני בחרתי בקורס מקצועי מאוד", היא מסבירה, "הסברתי כל הזמן למדריכה שאני מבקשת ללמוד לא רק אלו קרמים למרוח על עור הפנים, אלא ממש איך לטפל בו. אחרי כמה שיעורים פנתה אליי המדריכה והציעה לי לקבל את הקורס בחינם, בתנאי שאמשיך לעבוד שם כמדריכה. אני זוכרת שזה הצחיק אותי מאוד. הסברתי לה שיש לי בבנק משרה נחשקת ובכירה, עם משכורת טובה ותנאים מצוינים. אני אוהבת את מה שאני עושה, ובסך הכל רוצה לעזור לאמא שלי".

(צילום: חוה רוזנר)(צילום: חוה רוזנר)

יפה המשיכה אכן בעבודתה בבנק, אך תוך כדי כך הצטרפה לעוד ועוד קורסים, כדי ללמוד ולהעמיק את הידע שלה בכל הנוגע לעור הפנים. "אחרי שנולד בני השלישי התרחשה נפילת הבורסה של שנות ה-80", היא מספרת, "ואז קיבלתי החלטה שאני לא מוכנה לחזור עוד לעבודה, מכיוון שאני לא מאמינה במכירת המניות של הבנק שאני מייצגת, שערכן ירד משמעותית. הודעתי למנהלים שלי שאני לא מסוגלת למכור משהו שאני לא מאמינה בו, וכך עזבתי את העבודה".

ליפה היה ברור לגמרי להיכן מועדות פניה. "החלטתי להפוך את התחביב שלי למקצוע", היא מסבירה, "וכך הייתי הראשונה שפתחה מכון קוסמטיקה בלב שכונת גאולה. אני זוכרת שנשים נכנסו אליי והיו המומות, שכן עד אותו זמן לא היה מקובל לדבר על כך באופן רשמי על נושא הטיפוח. נשים שהיו מעוניינות בטיפולים קוסמטיים היו הולכות למטפלות שאינן מהמגזר החרדי, והמטפלות המועטות במגזר היו מקבלות את הלקוחות בבתיהן הפרטיים. למזלי לא הייתי מודעת לכך, שכן אמנם גידלתי את ילדיי במוסדות החרדיים, אך הרקע האישי שלי הוא בעיקר מסורתי, כך שלא הבנתי את הדקויות. לפני שפתחתי את המכון גם קיבלתי ברכה מהרב ציון אבא שאול, וכששאלתי אם לפתוח את הקליניקה ברחוב יפו או בגאולה, הוא השיב שבוודאי בגאולה, כך נשים יוכלו לקבל את המענה במקום נגיש ונוח.

(צילום: חוה רוזנר)(צילום: חוה רוזנר)

"בשלב הבא הגיעה לקליניקה שלי משלחת מטעם משמרת הצניעות שביקשה לראות אלו טיפולים אני מציעה, וגם ווידאה מקרוב שאני לא מטפלת בגברים. בתחילה נבהלתי ולא הבנתי מה רוצים ממני, אבל אחרי שניהלנו בינינו שיחה עמוקה בה הסבירו לי מה ראוי להציע בכזה מקום ומה לא, התחלתי להבין את החוקיות שעומדת מאחורי הדברים וקיבלתי על עצמי את הקבלה שמלווה אותי במשך 35 השנים האחרונות – לעזור לנשים להיראות טוב, כדי להרגיש טוב עם עצמן ולשמח גם את בעליהן, אך בשום אופן לא לעשות זאת על חשבון הצניעות וההלכה.

"ההחלטה הזו תופסת אותי בהרבה מאוד מקומות, כי הגבול בין טיפוח צנוע לבין חריגה מהצניעות הוא דק מאוד. אבל כיום אחרי שנים אני יכולה לומר בסיפוק שמגיעות אליי בין היתר גם נשים מכובדות מאוד, רבניות ונשות אדמו"רים. גם הן רוצות להיראות מטופחות ולהשקיע בעצמן, אני מאוד שמחה לספק להן את המענה".

 

האור והעור

אחרי שיפה פרצה דרך עם הקמת הקליניקה היא המשיכה לשבור את הכללים כשהחליטה לפתח מוצרים משלה. "באופן טבעי נשים מחפשות דרכים כדי לטשטש את סימני הגיל שניכרים בעור, ואני החלטתי לפתח סדרת תכשירים פעילים ומרוכזים שפשוט יחוללו נפלאות. למדתי את התחום היטב, והיום אני יכולה לומר בסיפוק לא קטן שברוך ה' באמת הצלחתי לשנות את כללי החוקיות של הגיל. יש נשים רבות שמשתמשות במוצרים שלי ואני מאושרת לראות את התוצאות.

"אגב, בשונה מקוסמטיקאיות אחרות אני לא סבורה שיש צורך בטיפולי עור רבים בקליניקה. אישה סטנדרטית שרוכשת תכשירים טובים ומטפלת בהם בהתמדה, יכולה להסתפק בעיקר בהם, ואין צורך להגיע לטיפול קבוע. את הדברים האלו אני אומרת גם ללקוחותיי, וכך יצא שבתקופת הקורונה כשהתקשרתי להתעניין אצל נשים איך הן מסתדרות בלי טיפולים, הן הסבירו לי בזו אחר זו שיש להן את המוצרים בבית, ומבחינתן זה מספק".

(צילום: חוה רוזנר)(צילום: חוה רוזנר)

יפה עוצרת לרגע, ומציינת מעומק ליבה: "אני כבר לא צעירה, פגשתי במשך השנים כל כך הרבה נשים, ואני יכולה לומר באופן ברור שאני מרגישה שליחות ענקית לעזור לנשים יהודיות שמגדלות משפחות ברוכות ולעתים קרובות עובדות מחוץ לבית,  להיראות מטופחות כפי שהן רוצות".

לאחרונה החליטה יפה לפתוח את הקליניקה שלה פעם בשבוע גם לשיעור תורה. "זה קורה מידי יום ראשון בערב", היא מספרת, "אני עושה הפסקה בטיפולים ומתפנה למסור שיעור לנשים. בכל שבוע מספר המשתתפות גדל, ואני מרגישה שהשיעור כל כך מרומם ומחזק", היא אומרת בסיפוק.

"לפעמים שואלים אותי מה הקשר בין טיפולי קוסמטיקה לבין שיעורי תורה,  ואני עונה ששניהם קשורים לעור ולאור, וברצינות - ברור ששניהם מוסיפים לנו שמחה לחיים, ובכל פעם אחרי השיעור אני יוצאת פשוט מלאה, מאושרת בכך שהפכתי את הקליניקה שלי למקום ללימוד תורה".

תגיות:קוסמטיקהמכון הטיפוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה