חדשות בארץ

מחריד: בית ספר בראשל"צ יפגיש את הילדים עם שייח’ מוסלמי, כומר ומבקשי מקלט

ההורים הזדעזעו: הילדים ייפגשו עם כומר, שייח' ומבקשי מקלט מקונגו וסודן - ואף לא עם בית כנסת אחד, רב יהודי או אתר מורשת יהודי

  • י"ג כסלו התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

הורים בבית הספר 'הגימנסיה הריאלית' בראשון לציון נדהמו לגלות את תוכן הסיורים הלימודיים, אליהם מתכנן בית הספר לקחת את ילדיהם.

ברשימת 18 הסיורים נכללים מפגשים עם: שייח' מוסלמי, כומר של קהילת מהגרים, מפגש עם מבקש מקלט מקונגו, פליט מסודן, קולקטיב של נשים אפריקאיות, כומר של קהילת מהגרים, מפגש עם 'משפחה ערבית בת 13 דורות ביפו', פליט מאריתריאה, מפגש עם עובדים זרים, סיור בשכונת נוה שאנן עם 'פליטים ומבקשי מקלט', ו-4 סיורים ומפגש עם קהילת הלהט"ב.

מתוך 18 הסיורים, אף לא אחד מהם כולל מפגש עם דמות דתית בעם היהודי, לא בבית כנסת, ולא באתרי מורשת יהודית.

חבר הכנסת עמיחי אליהו מעוצמה יהודית תקף בחריפות: ''הנוער הישראלי מאבד את זהותו, במקום שילמדו על אבותינו והשורשים של העם היהודי והמסורת, על הלאומיות של מדינת ישראל. תלמידי ישראל צריכים להתחבר לתנ''ך. מערכת החינוך עושה הכל כדי שכמה שיותר להכניס תוכן פרוגרסיבי''.

מתן פלג, יו''ר תנועת אם תרצו, הגיב: ''18 סיורים, אף אחד מהם לא בבית כנסת, לא באתרי מורשת יהודית, לא באתרי מורשת קרב. אבל כן ילמדו את התלמידים על '13 דורות' של ערבים ביפו. וכן יפגישו אותם עם 'מבקשי מקלט' – ללא שום איזון מהצד השני. שטיפת מוח בצורה הבוטה והמכוערת ביותר. ממש מהמקפצה. חייבים לתקן את מערכת החינוך, אחרת נגדל פה דור של אפיקורסים שיעזבו את המדינה''.

כיצד הדוגמא האישית מעצבת את נפש הילד יותר מהרצאות ושיחות מוסר? הרב זמיר כהן בהדרכת חובה להורים:

תגיות:ראשון לציוןמערכת החינוךסיורים לימודיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה