חדשות בארץ

בצל הקשיים במו"מ: נתניהו צפוי לבקש מהנשיא להאריך את המנדט

ראש הממשלה המיועד יבקש במוצאי השבת הקרובה מנשיא המדינה שיאריך את המנדט שניתן לו על מנת להקים ממשלה

  • י"ב כסלו התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו צפוי לבקש במוצאי השבת הקרובה מנשיא המדינה יצחק הרצוג שיאריך את המנדט שנתן לו לשם הקמת ממשלה. נתניהו טרם ביקש רשמית את ההארכה, אך הרצוג צפוי כבר היום לבדוק את התקדימים - המקרים הקודמים שבהם ניתנה הארכת מנדט. מנגד, הרצוג כבר אמר שאין מועמד נוסף לראשות הממשלה, כך שההערכה הרווחת היא שהוא ייענה לבקשתו של נתניהו להאריך עבורו את המנדט.

בגוש השמאל מפעילים לחץ על הרצוג לדחות את בקשת נתניהו. גדעון סער, שר המשפטים היוצא, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "העברת חתימות מפלגות גוש נתניהו להחלפת יו"ר הכנסת מעידה שהרכבת הממשלה הושלמה. בקשת נתניהו לנשיא לתוספת ימים לצורך זה היא אחיזת עינים. המטרה: העברת חוקים פרסונליים ובעייתיים לפי דרישת שותפיו לפני הקמת הממשלה. לא לשם כך ניתנה הרשות לנשיא בחוק להארכת מועד. על הנשיא לדחות את בקשת נתניהו".

מפלגת הליכוד עדכנה אמש כי חלה התקדמות משמעותית בדרך להקמת ממשלה, וכי נאספו כל החתימות הנדרשות על מנת להחליף את יו"ר הכנסת. בתגובה הודיע ח"כ מיקי לוי, יו"ר הכנסת היוצא, כי ביום שני הקרוב יכונס דיון במליאה על מנת לקיים את ההצבעה.

לשכתו של לוי פרסמה את ההודעה הבאה: "לפני זמן קצר קיבלתי בקשה חריגה של 64 חברי כנסת להעמיד על סדר היום הצבעה לבחירת יושב-ראש לכנסת ה-25. על כן, קבעתי כי ביום שני הקרוב 12.12 בשעה 16:00 עם פתיחת מליאת הכנסת תתקיים ההצבעה".

תגיות:בנימין נתניהוממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה