חדשות בארץ

מרכיבים ממשלה: היום צפוי להיחתם הסכם קואליציוני בין יהדות התורה והליכוד

על פי דיווחים, היום ייחתם הסכם קואליציוני בין הליכוד ליהדות התורה. מוקדם יותר נחשף ההסכם הקואליציוני המלא בין הליכוד לציונות הדתית

  • י"א כסלו התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

לאחר פגישה בת 12 שעות בין צוותי הליכוד לצוותי יהדות התורה, היום (שני) צפוי להיחתם הסכם קואליציוני בין המפלגות.

בין הצדדים הוחלט על רוב התפקידים: יצחק גולדקנופף יהיה שר הבינוי והשיכון, משה גפני יקבל את ראשות ועדת הכספים, אורי מקלב יהיה סגן שר במשרד ראש הממשלה ותחת סמכותו תהיה הרשות הכלכלית החרדית, וכן ישמש כסגן שר במשרד התחבורה. יעקב אשר יכהן כיו"ר ועדת פנים עם סמכויות בנושאי דת ודיור, ישראל אייכלר יקבל את ועדת עבודה ורווחה, ויצחק פינדרוס שאמור להיכנס דרך החוק הנורבגי יקבל את הועדה לפניות הציבור. מאיר פרוש צפוי לכהן כשר לענייני ירושלים ומסורת.

מוקדם יותר נחשף ההסכם הקואליציוני המלא שנחתם בין הליכוד לציונות הדתית. על פי ההסכם, הציונות הדתית תקבל 3 תפקידי שרים במהלך ממשלת ישראל ה-37: במחצית הראשונה של כהונת הממשלה יכהן יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' כשר האוצר. במחצית השנייה יעזוב סמוטריץ' את משרד האוצר ויכהן כשר הפנים.

הציונות הדתית תקבל גם את משרד העלייה והקליטה, בראשו יעמוד ח"כ אופיר סופר. ח"כ אורית סטרוק תעמוד בראש משרד ההתיישבות, שסמכויותיו ושטחי פעילותו יורחבו והוא ייקרא משרד המשימות הלאומיות. במחצית השנייה של הקדנציה, אחד מתיקים אלו – לפי בחירתו של סמוטריץ' – יוחלף בתיק הבריאות או בתיק אחר עליו יוסכם עם ראש הממשלה.

בנוסף תקבל הציונות הדתית את תיק הבריאות או תיק אחר עליו יסוכם עם ראש הממשלה.

עוד צוין בהסכם, כי תשובות המדינה המוגשות לבג"ץ על ידי פרקליטות המדינה בנוגע להתיישבות יאושרו על ידי השר במשרד הביטחון בתיאום עם שר הביטחון ובתיאום ובהסכמה עם ראש הממשלה.

כמו כן, אחד משרי הציונות הדתית יכהן גם כשר במשרד הביטחון ותחת אחריותו יהיו שטחי הפעולה של יחידות המתפ"ש והמנהל האזרחי.

סמוטריץ' אף יהיה חבר בכל פורום ממשלתי, כולל הקבינט המדיני ביטחוני, לכל אורך הקדנציה. במידה ומספר חברי הקבינט יעלו על 11, יהיה בו חבר נוסף מטעם הציונות הדתית. הציונות הדתית אף תחזיק בוועדת חוקה.

עוד על פי ההסכם, ראש הממשלה יעמוד בראש וועדת השרים לענייני התיישבות, וסמוטריץ' יהיה ממלא מקומו היחיד כיו"ר הוועדה. שר העלייה והקליטה מהציונות הדתית יהיה מי שיעמוד בראש קבינט העלייה והקליטה.

עוד סוכם כי הציונות הדתית מתחייבת לחתום על בקשה להחלפת יו"ר הכנסת ותתמוך במועמד שיכהן בתפקיד עד השבעת הממשלה מינוי יו"ר כנסת קבוע מטעם נתניהו.

תגיות:הליכודיהדות התורהבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה