חדשות בארץ

המחבל ששוחרר בעסקת שליט יגורש מישראל: "ממשיך בפעילותו העוינת"

שרת הפנים איילת שקד שללה את תושבותו של סלאח חמורי, מחבל המשתייך לחזית העממית, שתכנן בעבר להתנקש ברב עובדיה יוסף זצ"ל. חמורי, הנושא אזרחות צרפתית, יגורש בהקדם לצרפת

אילוסטרציה (צילום: נאסר אישתיה / פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: נאסר אישתיה / פלאש 90)
אא

שרת הפנים איילת שקד, בהסכמת שר המשפטים גדעון סער ובהמלצת שירות הביטחון, שללה את תושבותו של המחבל סלאח חמורי והורתה לגרשו לצרפת.

חמורי, פעיל טרור של החזית העממית, הינו בעל אזרחות צרפתית. הוא עצור בימים אלה במעצר מנהלי, ומחר עתיד להשתחרר. עם סיום המעצר, הוא יגורש בהקדם לצרפת.

מלשכתה של שקד נמסר, כי "מגיל צעיר חמורי מקדם פעולות טרור וניצל את היותו תושב ישראל למעשים אלה. במסגרת פעילותו שהה מספר פעמים במעצר ובמאסר בגין פעילות ביטחונית, פעל למימון פעילות וגיוס נוספים, ואף קשר קשר לביצוע פיגוע ברב עובדיה יוסף. בעקבות מעשיו אלה נגזרו עליו שבע שנות מאסר בפועל. בהמשך, שוחרר מהכלא במסגרת עסקת שליט".

"גם לאחר שחרורו מהמאסר הוא ממשיך בפעילותו העוינת, החמורה והמשמעותית כנגד מדינת ישראל. גורמי הביטחון התריעו כי יש לקדם את המהלך בדחיפות לאור פעילותו של חמורי".

באוקטובר 2021 חתמה שקד על ביטול התושבות של חמורי, אך בעקבות פסק הדין שניתן ביולי 2022 בבית המשפט העליון, נדרש קיום הליך שלילת המעמד מחדש וקבלת החלטה נוספת לאור קביעות בית המשפט בהיבטי התכלית ההצהרתית.

"עלינו להיאבק בטרור בכל הכלים הקיימים ברשותנו", הדגישה שקד. "לא ייתכן כי מחבלים כמו חמורי יזכו למעמד בישראל. אני מברכת על סיום ההליך, ביטול מעמדו וגירושו מהארץ".

תגיות:איילת שקדטרורהחזית העממיתתושבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה