חדשות בארץ

איזנקוט תוקף את נתניהו: להוציא מיליון איש לרחובות

הרמטכ"ל לשעבר וחבר הכנסת מטעם המחנה הממלכתי, גדי איזנקוט, קורא למחאה המונית ציבורית נגד ממשלת נתניהו במידה ותקדם רפורמות מרחיקות לכת במערכת המשפט: "נתניהו פגע פגיעה אנושה בממלכתיות הישראלית". בליכוד הגיבו בחריפות: "מה זה אם לא הסתה?"

איזנקוט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)איזנקוט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ברקע המו"מ הקואליציוני המתמשך בין הליכוד ומפלגות גוש הימין, חבר הכנסת גדי איזנקוט (המחנה הממלכתי) תוקף בחריפות את ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ושותפיו לקואליציה וקורא למחאה ציבורית המונית נגדם.

בריאיון ל"ידיעות אחרונות" התייחס איזנקוט לכוונות המסתמנות בקואליציה להעביר שורת רפורמות, ביניהן רפורמות מרחיקות לכת במערכת המשפט. לדבריו, "אם נתניהו יפגע באינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל, אם יפגע בדמוקרטיה הישראלית, בחינוך הממלכתי, ובצה"ל כצבא העם – הדרך להתמודד עם זה היא להוציא מיליון איש לרחובות". בתשובה לשאלה, הוסיף איזנקוט כי הוא יהיה בין המפגינים.

הרמטכ"ל לשעבר התייחס גם לסערה הציבורית בעקבות העימותים בין לוחמי צה"ל ופעילי שמאל בחברון, ותקף את השר לביטחון המיועד, ח"כ איתמר בן גביר: "אני מגנה את הניצול הציני של בן גביר ודומיו. אסור ליצור מצב שחיילים לא ירצו לשרת בקרב בגלל האופן בו מוצג היחס לחיילים על ידי גורמים בעלי אג'נדה. מי שמכניס את צה"ל לשיח הפוליטי מחליש את הצבא בראייה ארוכת טווח בשביל רווח ציבורי קצר מועד. היום כאזרח אני יכול לומר מה שלא יכולתי לומר כלובש מדים – אסור שהעמדה הפחדנית של רוב מנהיגי המדינה בפרשת אזריה תחזור על עצמה. תנו גיבוי לצה"ל".

במתקפה בוטה על נתניהו, הוסיף איזנקוט: "אלאור אזריה עשה וידוא הריגה במחבל שכבר היה גוסס לגמרי עם 7-6 כדורים. ובא אחריו נתניהו, ואני לא רוצה להגיד, כי זה בוטה מדי, שהוא עשה וידוא הריגה לממלכתיות הישראלית – אבל הוא פגע בה פגיעה אנושה. ולא ברגע אחד".

דבריו של איזנקוט זכו לתגובות חריפות של חברי כנסת מהליכוד. ח"כ שלמה קרעי תקף: "מי שלא הצליח להוסיף כנראה אפילו מצביע אחד למפלגה שלו, מאיים עכשיו בלהוציא מיליון איש לרחוב. אז יש לי חדשות בשבילך ובשביל החבורה הכושלת והאנטי דמוקרטית שלך, 2.5 מיליון איש כבר יצאו לרחוב לפני חודש ושלחו אתכם לפח האשפה של ההיסטוריה".

ח"כ מיקי זוהר הגיב: "איזנקוט קורא להוציא לרחובות מיליון אנשים. מה זה אם לא הסתה? ‏היו בחירות, מחנה הימין ניצח באופן ברור ועדיין ישנם יריבים פוליטיים שמסרבים לקבל את התוצאה. בסופו של יום, מסתבר שהימין הרבה יותר דמוקרטי מהשמאל שעסוק כל היום בהטפות מוסר".

תגיות:גדי איזנקוטבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה