חדשות בארץ

10 ימי מחבוש: הלוחם מחברון נשפט שנית – וקיבל עונש זהה

הלוחם מחברון שתועד אומר "בן גביר יעשה פה סדר" לאחר שהותקף על ידי פעילי שמאל קיצוני – נשפט שוב ונגזרו עליו, בשנית, 10 ימי מחבוש

  • ו' כסלו התשפ"ג
לוחמים בחברון. אילוסטרציה (ויסאם השלמון / פלאש 90)לוחמים בחברון. אילוסטרציה (ויסאם השלמון / פלאש 90)
אא

הלוחם מחברון, שנענש ב-10 ימים בכלא הצבאי לאחר שתועד אומר "בן גביר יעשה פה סדר" – נשפט בשנית. מח"ט גבעתי, אלוף-משנה אליעד מואטי, גזר עליו שוב עשרה ימי מחבוש.

במקביל, יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר פנה לשר הביטחון בני גנץ וביקש ממנו להיפגש עם הלוחם על מנת לעודד את רוחו. במכתבו ציין בן גביר: "אינני רואה פסול בהתנהלותו של החייל אל מול המציקים, ואני מצר על הענישה הלא מידתית שמופנית כלפיו. ברצוני לבקר את החייל בבית הכלא הצבאי מחר ולעודד את רוחו". גנץ ידון בבקשה.

מתחקיר צה"ל עולה כי ביום שישי האחרון "התגרו אזרחים בלוחמים ואחד מהם שלא נענה להנחיות הלוחם עוכב על ידו. הלוחם הפיל את האזרח והיכה אותו בפניו. לוחם אחר התבטא בצורה שאינה הולמת חייל בצה"ל".

עוד נאמר בתחקיר: "הגדוד מבצע תעסוקה מבצעית בחטיבה המרחבית יהודה בחודשים האחרונים באופן מקצועי, מבצעי ומוצלח. לפני כניסת הלוחמים לתעסוקה המבצעית, בוצעה הכנה מנטלית ומבצעית, בה הועברו כלל הנהלים באופן מסודר ובוצעו סימולציות, וכן בוצעו הכנות ממוקדות למפקדים בגדוד מרמת מפקדי המחלקות". עוד צוין, כי "בוצעו שיחות ערכיות בהובלת מפקדי הפלוגות ותדריכים לתרחישים המורכבים על ידי מפקד הגדוד".

בצה"ל פירטו את השגיאות שביצעו הלוחמים: "הראשונה בהן היא שהלוחמים פעלו תוך שיקול דעת מוטעה והתנהגו בניגוד למצופה, באלימות פיזית ומילולית שלא לצורך. כמו כן, החלטת הלוחם לעכב את האזרח ללא אישור מפקדו מהווה שגיאה נוספת. בנוסף, נכון שיהיה כוח ייעודי המתאים להתמודדות באירועים מסוג זה כגון שוטרי משטרת ישראל או שוטרי מג"ב, דבר שלא בוצע. ההתנהגות האלימה כלפי האזרח פסולה. בנוסף, אסור ללוחם להתבטא בדרך מתלהמת ותוך הבעת עמדה פוליטית".

מצה"ל נמסר עוד: "הלוחם שהתבטא בצורה שאינה הולמת הושעה מפעילות מבצעית עד לסיום התחקיר. לאחר שהודה במעשיו, הורשע במסגרת ההליך המשמעתי ונגזרו עליו עשרה ימי מחבוש. אתמול, הגיש הלוחם ערר על תוצאות ההליך. במקביל, בעקבות פגם שנפל בהליך המשמעתי, הוחלט להורות על העמדתו לדין מחדש בפני מפקד חטיבת גבעתי, אשר הרשיע את הלוחם וגזר עליו עשרה ימי מחבוש בבסיס הכליאה הצבאי. בזמן העמדתו לדין, הודה הלוחם במעשיו, הביע חרטה, ציין כי הוא מבין את חומרת המעשים וקיבל על עצמו את האחריות לביצוע העבירה".

תגיות:חברוןאיתמר בן גבירצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה