חדשות יהדות

שמחה מהולה בגעגוע עז: ברית מילה במשפחת חיות, ששכלה את ידידיה ז"ל באסון מירון

משפחת חיות, ששכלה את בנה הבכור ידידיה ז"ל באסון מירון, הכניסה את בנה הרך בבריתו של אברהם אבינו

  • ה' כסלו התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

ברית מילה מרגשת ומהולה בדמעות: משפחת חיות, ששכלה את בנה ידידיה ז"ל באסון מירון לפני שנה וחצי, הכניסה אתמול (שני) את בנה הרך בבריתו של אברהם אבינו. התינוק נקרא בשם "יהונתן".

האב השכול, הרב אביגדור חיות, נסע למירון לראשונה בחייו בל"ג בעומר תשע"א עם בניו ידידיה ושמואל, ותלמידו משה לוי. באסון הנורא בו קיפדו את חייהם 45 יהודים יקרים, נהרגו ידידיה ומשה, ובעוד האב והבן הנוסף שמואל נפצעו באורחים שונים.

לאחר הלידה סיפר האב אביגדור: "זה מרגש מאוד, שמחה ענקית. בשבילנו זו לא סגירת מעגל אבל זה כן נותן לנו את היעד שהצבנו לעצמנו - להמשיך בחיים. אני זוכר שבסוף השבעה היתה לנו שיחה עם המנחמים וביניהם הורים שכולים. אמרנו לעצמנו שהם נתנו לנו עוצמות גדולות אבל היו נראים בחלקם כמו מצבות חיות. אנחנו החלטנו שאצלנו זה לא יהיה כך. שנבנה את המשך החיים שלנו יחד עם זכרו של ידידיה ז"ל ובימים האחרונים זכינו במתנה נפלאה.

לאחר האסון הכבד הדהים הרב חיות את שומעיו באמונתו העזה בבורא עולם. "אין שום הצדקה בעולם מבחינה הגיונית שאני עומד כאן ומדבר", אמר. "מי שמכיר את המקום במירון, יש את המעבר, 20 ס"מ לפני המדרגות שם הייתי על הרצפה, ולא בין כולם, אלא מתחת לכולם. אין שום סיכוי מבחינה הגיונית שאני עומד כאן ומדבר. אותי פינו במצב בינוני – קשה, ו-5 דקות אחר כך הגענו לביה"ח והמצב שלי כבר הוגדר קשה והגעתי בלי נשימה. אני חי כנגד כל הסיכויים. הבנתי שהקב"ה שלח לי תפקיד עכשיו. אני הולך ב"ה לכל מקום שקוראים לי. אם יש אנשים שרוצים ומוכנים להתחזק.

"אין דבר כזה להתאושש, יש להמשיך את החיים עם הדבר הזה", הוסיף הרב חיות. "אני מתמודד באופן אישי עם הפטירה של הבן הבכור שלי, עם הפטירה של הבן שלי, עם פציעה שאני גורר עד היום את ההשלכות שלה, ובינינו, עם פוסט טראומה שיש לי מהאירוע. אין דבר כזה להתאושש. מנסים, בכוח האמונה החזקה, לנסות לחיות עם זה. זה חיים אחרים לגמרי. אבל מי שקצת פוקח את העיניים יכול לראות את ידיו של הקדוש ברוך הוא".

איך מתמודדים עם אובדן של בן בכור יקר ואהוב? הרב אביגדור חיות, שאיבד את בנו ידידיה ז"ל באסון הכבד במירון, מדבר על השכול בשיחה ורווית אמונה. צפו (באדיבות 'קול חי'):

האב השכול בשיתוף אישי ומצמרר

תגיות:משפחת חיותברית מילהאביגדור חיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה