הרבנית חגית שירה

רק לפני שבועיים העירו אותנו בסליחות ובתקיעת שופר. ועכשיו?

למה אני צריכה להיות רשעית בעיני? כדי שאתאווה לטוב! כדי שכל הזמן השאיפה שלי תהיה לחטוף טוב ועוד ועוד טוב, ולשבוע רק ממנו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רק לפני חודשיים... איפה היינו? ימים נוראים, תפילות, תחנונים, קבלות טובות... טהורות כל כך. והנה, כבר כסלו (חודש טוב), וכתוב בספרים הקדושים שתשרי חשוון כסליו הם ראשי תיבות (אותיות ראשונות של המילים) חת"ך, וחת"ך זה שם קדוש שיוצא מסופי התיבות: פותח את ידך... השם הזה מסוגל לתשובה ומסוגל לשפע. ואיך? ומשביע...! מה זה משביע? אומרת הגמרא שכאשר בא תינוק לעולם, משביעים יצר טוב על יצר רע - משביעים את התינוק שיהיה צדיק ולא יהיה רשע. בואי נחשוב רגע, אם יש שני ילדים, אחד צדיק ואחד רשע, ממי אני אבקש להיות צדיק, מהילד הצדיק או מהילד הרשע? כמובן מהרשע, כי הצדיק הוא כבר צדיק, נכון? כאן הגמרא אומרת שמשביעים את היצר הטוב. למה?

והתשובה מדהימה כל כך – השבעתי, לשון שובע. היי שבעה בטוב, בקשו ממך כשנולדת, קחי את הטוב שבחיים שלך ותשבעי ממנו, היי שמחה בחלקך ואל תרעבי למה שלא שלך – ככה זוכים לשפע! ויותר מזה, חז"ל אומרים שמשביעים את האדם לפני שהוא יורד לעולם: תהיה צדיק ואל תהיה רשע, ואפילו כל העולם אומרים לך צדיק, אתה תהיה רשע בעיניך... למה? למה אני צריכה להיות רשעית בעיני? כדי שאתאווה לטוב! כדי שכל הזמן השאיפה שלי תהיה לחטוף טוב ועוד ועוד טוב, ולשבוע רק ממנו.

זה מתחבר כל כך לסגולה הנפלאה של רבי חיים פלאג'י, שמי שלא יתלונן ולא יקטר מראש חודש כסליו ועד יום "זאת חנוכה" - יזכה לישועה גדולה. כסליו (בכתיב מלא, כפי שהוא מופיע בספר נחמיה)- אותיותכסוי לו. זו המהות של החודש הזה, הוא מספר לך שמתחת לכל גנוז אור! כן, כל הניסיונות, הקשיים, ההתמודדויות, כל מה שאת עוברת - זה כיסוי לאור גדול.

אתן יודעות, חודש כסליו מקביל לסיוון. שניהם בגימטריה (חישוב האותיות למספרים) 126, ובשניהם מאיר אור התורה. בסיוון בהתגלות, במעמד היסטורי על הר סיני בקולות וברקים, ובכסליו... בכסליו זה עמוק, זה בפנימיות. כסליו הוא חודש שאת צריכה לחפש בו את אורות הברקים והקולות בתוך החושך. רבי חיים פלאג'י כותב שהאור של חנוכה מתחיל להאיר כבר מראש חודש כסליו. הוא כותב שמעכשיו צריך להכין את החנוכייה, לנקות ולקרצף אותה. זה יזכיר לך לא להתלונן, כי האור כבר כאן, וכל מה שנדרש ממך זה לנקות ולקרצף, להסיר את מה שמכסה עליו, לתפוש אותו בידיים להנות ולשבוע ממנו.

אז רק לפני חודשיים... איפה היינו? והעירו אותנו בשופר, בסליחות, בתפילות...

חלפו חודשיים, וגם עכשיו מעירים אותנו, אבל עכשיו מעירים אותנו באור.

כשאת ישנה, יש שתי דרכים להעיר אותך. האחת - לקרוא לך, לנער אותך... והשנייה - להדליק את האור בחדרך. והוא דולק עכשיו בחדרי לבך. חודש טוב.

תגיות:כסלוהרבנית חגית שירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה