חדשות בארץ

בדרך לממשלה | נחתם הסכם בין הליכוד ועוצמה יהודית: בן גביר – השר לביטחון לאומי

הליכוד ועוצמה יהודית חתמו על נספח תפקידים בממשלה הבאה, בדרך לחתימת הסכם קואליציוני מלא. ח"כ איתמר בן גביר יעמוד בראש המשרד לביטחון הפנים, שסמכויותיו יורחבו והוא ייקרא מעתה "המשרד לביטחון לאומי"

בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הליכוד ועוצמה יהודית הגיעו הלילה (שישי) לסיכום נספח תפקידים בממשלה הבאה. בהודעה משותפת לשתי המפלגות נמסר, כי הנספח מקרב את חתימת ההסכם הקואליציוני המלא בין המפלגות שיכלול תקציבים, נושאים מהותיים וקווי יסוד.

הנספח להסכם מצטרף לסיכומים שהושגו בשבוע החולף, לפיהם יוסדר מעמד חומש, תוסדר הישיבה באביתר, תוסדר ההתיישבות הצעירה, חוק הפרוטקשן עד 10 שנות מאסר, וחוק דרומי מורחב שיאפשר לירות בגנבי נשק מבסיסים.

במסגרת ההסכמות, יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, יעמוד בראש המשרד לביטחון הפנים, שייקרא מעתה המשרד לביטחון לאומי. למשרד יינתנו סמכויות נרחבות שיכללו, בין היתר, את המשטרה הירוקה, הסיירת הירוקה, הרשות לאכיפה במקרקעין ומג"ב איו"ש. בן גביר יכהן גם כשר בקבינט וחבר בוועדות השרים השונות.

עוד סוכם כי לטובת חיזוק המשילות, הסדר הציבורי, הביטחון האישי, המלחמה בארגוני הפשע והפרוטקשן, יוקם משמר לאומי רחב היקף, ויורחב מערך התקינה של המילואים במג"ב לתפקוד מלא.

בנוסף, עוצמה יהודית קיבלה את המשרד לפיתוח הנגב והגליל, בראשו יעמוד ח"כ יצחק וסרלאוף. סמכויות המשרד ותחומי פעולתו יורחבו, והוא ייקרא המשרד לפיתוח הנגב והגליל והחוסן הלאומי. המשרד החדש יתוקצב בסכום של שני מיליארד שקלים בשנה, לטובת פיתוח והעצמת הנגב הגליל והשכונות, הגברת מנועי צמיחה במרכזי הצעירים, דאגה לאזרחים ותיקים, וביצוע פרויקטים לאומיים לטובת חיזוק החברה הישראלית. מנהלת התכנון במשרד תהיה אחראית על ביצוע הסדרת כלל ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון, בהתאם להחלטות צוות שרים בראשות ראש הממשלה.

השר השלישי מטעם עוצמה יהודית יהיה ח"כ עמיחי אליהו, שיעמוד בראש המשרד למורשת. המשרד יעסוק בכל אתרי המורשת והעתיקות בישראל, כולל יהודה ושומרון. הוא יכלול בתוכו גם את רשות העתיקות והמועצה לשימור אתרים, ויפעל לפיתוח ושימור ההיסטוריה של עם ישראל.

עוצמה יהודית תקבל גם את ראשות ועדת ביטחון הפנים, בראשה יעמוד ח"כ צביקה פוגל. ח"כ לימור סון הר מלך תכהן כיו"ר ועדת הקרן לאזרחי ישראל ברוטציה, וח"כ אלמוג כהן ימונה לסגן שר במשרד הכלכלה.

ח"כ יריב לוין, מרכז צוות המו"מ של הליכוד, מסר: "אני מברך על חתימת ההסכם עם סיעת עוצמה יהודית, שהוא ההסכם הראשון בדרך להקמת ממשלת ימין יציבה בראשותו של בנימין נתניהו שתצעיד את מדינת ישראל לשנים טובות".

ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "עשינו הלילה צעד חשוב להקמת ממשלת ימין מלא מלא. החזרת הביטחון לרחובות, דאגה לנגב לגליל ולחוסן הלאומי, לאזרחים ותיקים ולמרכזי צעירים כמו גם לאתרי המורשת בישראל.  אני שמח שהסיכום על המשרדים שעוצמה יהודית תקבל יאפשר לנו לממש את הבטחות הבחירות שלנו – לביטחון ולחיזוק הנגב, הגליל והפריפריה".

פורום תושבי הנגב והגליל הגיב על הענקת תיק הנגב והגליל למפלגת עוצמה יהודית: "אנו שמחים לראות כי הצדק הניצח ומאבקנו נושא פרי. הבטחות צריך לקיים – וכעת לשר החדש מטעם המפלגה שיהיה אמון אך ורק על הנגב והגליל אין תירוצים. הגדלת התקציב היא התחלה, אך זו רק טיפה בים לעומת המשאבים האמיתיים שנדרשים כדי למנוע ממדינת ישראל את הקטסטרופה אליה היא דוהרת. אסור שתושבי הנגב והגליל יידחקו שוב ושוב לפינה. חובת ההוכחה היא על השר החדש".

תגיות:הליכודיריב לויןאיתמר בן גבירעוצמה יהודיתבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה