מעניין

"מי לא צריך גרביים בחורף?": נערה שלחה אלפי גרביים לזקנים בבתי אבות

גרביים וזקנים תמיד, אבל תמיד, הולכים ביחד - ובפרט בחורף. זה מה שהשכילה להבין נערה מארה"ב שניצלה את ההזדמנות למעשה טוב, ושלחה אלפי גרביים לבתי אבות ברחבי ארצות הברית

אא

ארה"ב: נערה בת 14 בלבד - מחממת את הלב של גולשים בעולם לאור יוזמה יפה שלה, לחלק גרביים חמות לזקנים בבתי אבות. 

הכל התחיל עם פרוץ הקורונה, תקופה שבקרב הזקנים הורגשה כקשה במיוחד היות ורבים מהם נאלצו להיות מורחקים ממשפחותיהם. "בבתי האבות המצב היה אפילו עוד יותר קשה בקורונה. היו הרבה זקנים שנאלצו להיות מרותקים לחדריהם, וללא אינטראקציה עם אנשים אחרים", מסבירה הנערה, אלי שמה. 

שבוע לפני שהוכרז הסגר הראשון בעולם כולו, ביקרה אלי עם אמה רייצ'ל, ביריד אומנויות בבית אבות, ליד ביתם שבקליפורניה. "אני זוכרת שראינו  הרבה זקנים בודדים, שנראו מאוד עצובים בגלל הקורונה ובגלל שאף אחד לא בא לבקר אותם. חיפשנו דרך לשמח אותם", אומרת אלי. 

פתאום הבזיק במוחה רעיון. 

"זה היה חורף ואני מאוד אוהבת גרביים בחורף. חשבתי שזה יהיה רעיון נחמד לקנות לזקנים גרביים מצחיקות שיעלו חיוך על פניהם, כי גרביים מצחיקות הם ה'קטע' שלי. יש לי הרבה גרביים מצחיקות, וידעתי בדיוק גם איפה לרכוש אותן".

אמרה ועשתה. 

במקום לבזבז את דמי הכיס שלה, היא החלה לקנות גרביים מצחיקות ומטופשות. "אין שוק ואין חנות באזור שלנו שלא חקרתי, בחיפוש אחרי גרביים מצחיקות ומטופשות", מספרת אלי. "מאז שהיוזמה הזו התחילה ב-2020 ועד היום - זכיתי לחלק 3,500 זוגות גרביים, למבוגרים וזקנים החוסים בבתי אבות בארצות הברית. בהתחלה מסרתי קופסאות קטנות של גרביים במתקני הדיור המוגן ובבתי אבות ליד ביתי, אבל ברגע שהבנתי כמה זה משמח ומשפיע על כל היום של הזקנים, שמתי לי למטרה לספק גרביים לקשישים בכל 50 המדינות של ארה"ב", אומרת אלי. 

בדף מיוחד שהקימה ברשתות החברתיות הסבירה אלי על היוזמה שלה וביקשה ממי שקורא את הפוסטים שלה - לתרום לה גרביים עבור הזקנים שלה. למרבה המזל, אלפים נעתרו לבקשתה וגרביים חדשות נשלחו אליה מכל רחבי ארה"ב. "התקווה שלי היא שיום אחד בעתיד הקרוב, אצליח לספק כל זוג וזוג של גרביים באופן אישי, ולהכיר לעומק את מי שמקבל את הגרביים שלי, אבל בינתיים אני מסתפקת בידיעה שמי שמקבל את הגרביים שלי, מעלה חיוך על פניו".

"כהורה, זה מדהים כי מי לא צריך גרביים בחורף?", אומרת אמה של אלי, רייצ'ל. "אני חושבת שאתה תמיד רוצה שהילדים שלך יעשו משהו חיובי בעולם. אתה אומר להם 'תמצא משהו שאתה נלהב ממנו, ותעשה את זה'. אני שמחה שאלי מצאה משהו שמשמח אותה ומשמח גם אנשים נוספים, וגם אני אשמח מתישהו להצטרף למסע גרביים מיוחד בארה"ב עם בתי, כדי להכיר את כל האנשים הנפלאים האלה מקרוב".

 

תגיות:יוזמהגרבייםארצות הבריתנערה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה