חדשות בארץ

"כל ערב ראש חודש אנחנו עולים לקברו של ידידיה, אבל ממשיכים את החיים, איתו"

הרב אביגדור חיות, ששכל את בנו הבכור ידידיה באסון מירון, חובק השבוע את ילדו השישי. בראיון מלא תעצומות נפש הוא משרטט את הדרך להמשיך בחיים: "שאבנו את הכוח שלנו מקב"ה ומהידיעה שאנחנו רוצים להמשיך את החיים שלנו"

  • ל' חשון התשפ"ג
אא

שכלו את בנם הבכור באסון המחריד במירון – ובחרו להמשיך בחיים: הרב אביגדור חיות ורעייתו מירה חבקו בתחילת השבוע (שני) את בנם השישי, שנולד בבית החולים שיבא בתל השומר שנה וחצי לאחר שאחיו הבכור, ידידיה ז"ל, נהרג באסון מירון.

בראיון ל-ynet מספר הרב חיות על השמחה הגדולה לצד הגעגע הבלתי פוסק, והאמונה שנותנת כוח. "אני לא מאחל לאף אחד בעולם להתמודד עם שכול, זה דבר שחי בך כל הזמן, אבל חובה להתחבר - כל אחד למקור הכוח שלו. ליפול תמיד אפשר, להמריא זה קשה", הוא אומר.

"החלטנו שאנחנו לא נראה כמו מצבות חיות", מסביר הרב חיות את החלטתם המשותפת שלו ושל אשתו לאחר האסון הגדול, להביא חיים נוספים לעולם. "אמרנו לעצמנו שאנחנו יוצאים לדרך, וזה לא יהיה ככה. אז עברנו תשעה חודשים של היריון, כשידידיה מרחף כל הזמן ברקע. הוא לא כאן איתנו בעולם, אבל רוחו נמצאת איתנו כל הזמן. הוא הבן הבכור שלנו, ועכשיו קיבלנו סוג של מתנה. זה לא תחליף לידידיה, אבל זו מתנה משמחת מאוד.

"ברור שזו התמודדות, אבל אנחנו מעדיפים להתחבר לטוב, לדברים שייתנו לנו כוח, כי ליפול תמיד אפשר, ומבחינתנו זה לא אופציה.

"כולנו מתמודדים, השאלה היא מה אנחנו עושים עם ההתמודדות הזאת, שלא נעלמת לשום מקום", חוזר ומדגיש הרב חיות. "אנחנו שאבנו את הכוח שלנו מקב"ה ומהידיעה שאנחנו רוצים להמשיך את החיים שלנו... יש לנו עוד ילדים בבית, ברוך ה', ואנחנו רוצים להתקדם. מי שמגיע אלינו הביתה רואה תמונה ענקית של ידידיה. הוא איתנו. רואים את זה בשולחן השבת ובכל זמן. כל ערב ראש חודש אנחנו עולים לקברו, אבל ממשיכים את החיים, איתו".

תגיות:ידידיה חיותאביגדור חיותאסון מירון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה