חדשות בארץ

סוף למאבק: גופתו של הנער טירן פרו שנחטפה בג’נין - הוחזרה לישראל

לאחר מאמצים של יותר מ-30 שעות, גופתו של הנער הדרוזי טירן פרו שנחטפה מבית החולים בג'נין – הושבה לישראל

  • ל' חשון התשפ"ג
(צילום: דוברות מתפ"ש)(צילום: דוברות מתפ"ש)
אא

גופתו של הנער טירן פרו בן ה-18 הושבה לישראל בסביבות השעה 4:00 בבוקר באמצעות אמבולנס של הסהר האדום.

פרו, ישראלי תושב הכפר הדרוזי דליית אל-כרמל, נכנס יממה קודם לכן לג'נין עם חברו. הם נקלעו לתאונת דרכים ופרו נפצע קשה. הוא הובהל לבית החולים בג'נין, שם ככל הנראה מת מפצעיו. מחבלים חמושים ורעולי פנים נכנסו לחדר בו היה מאושפז, ניתקו אותו מהמכשירים וחטפו את גופתו, כדי להשתמש בה כקלף מיקוח נגד ישראל.

במשך 30 שעות ניהלה ישראל משא ומתן להשבת גופתו של פרו. הרשות הפלסטינית פעלה מול אנשי תנזים בכירים במחנה הפליטים ג'נין שישבו עם החמושים שהחזיקו את הגופה, והם שכנעו אותם לשחרר אותה. לאחר שהחמושים הודו היכן הם מחזיקים את הגופה, היא הועברה לבניין המודיעין הכללי בג'נין, ומשם באמבולנס של הסהר האדום ובליווי שוטרים פלסטינים לידי ישראל.

ראש הממשלה יאיר לפיד הגיב על השבת הגופה: "שולח תנחומים מעומק הלב למשפחת פרו ולכל העדה הדרוזית על מותו הטרגי של טירן, שהיה אמור לחגוג היום את יום הולדתו ה-18. החזרת גופתו למשפחתו היא המעט שיכולנו לעשות כדי להביא נחמה לביתם. אני מודה לכל מי שפעל ביממה האחרונה לסגירת המעגל העצוב הזה".

שר הביטחון בני גנץ אמר: "‏אני מבקש להביע הערכה לרשות הפלסטינית על פעולתה להשבת טירן פרו ז"ל למשפחתו. מדובר בצעד הומניטארי בסיסי לאחר פעולה שפלה ובלתי אנושית. אני מבקש להודות לכוחות הביטחון ולכלל הגופים, המנהיגים והנציגים שפעלו בנחישות להשבתו. תנחומיי הכנים למשפחתו שגילתה גדלות נפש ומנהיגות ברגעים קשים".

לאחר החזרת הגופה, הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים על חזרה לשגרה אזרחית מלאה ופתיחת המעברים גלבוע (ג'למה) וסאלם, שנסגרו אמש בשל חטיפת הגופה.

תגיות:טירן פרוג'נין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה