סגולות

הקפידו על נטילת ידיים באופן הזה: זו העצה של האדמו"ר מביאלה - להינצל ממחבלים

לאור הפיגוע המזעזע בירושלים - הרב עמנואל מזרחי מזכיר לכולנו כמה חשוב להקפיד על נטילת ידיים באופן הבא, כדי להינצל מפיגועים ומפגיעת מחבלים

  • כ"ט חשון התשפ"ג
בעיגול: האדמו"ר מביאלה בעיגול: האדמו"ר מביאלה
אא

לאחר הפיגוע האחרון שהיה השנה ברחוב ביאליק בבני ברק - התקשר אב לבן בשם מנחם לאדמו"ר מביאלה, והודה לו בדמעות נרגשות. "בני שעובד במגן דוד ניצל מהפיגוע בזכות מה שכתבת בספרך 'עיוני הלכות', שיש סגולה מרציחת מחבלים: כשאדם יוצא מהשירותים - לא ידבר שום מילה עד שעושה נטילת ידיים לסירוגין".

הרב עמנואל מזרחי מביא בסרטון כי הבבא סאלי אומר שעדיף לעשות את הנטילה עם כלי (נטלה) ולאחר מכן לברך את ברכת 'אשר יצר'. ומומלץ לפרסם ברבים את הדבר הזה".

 

 

נוסח ברכת אשר יצר:

בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלקֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר יָצַר אֶת הָאָדָם בְּחָכְמָה וּבָרָא בוֹ נְקָבִים נְקָבִים חֲלוּלִים חֲלוּלִים. גָּלוּי וְיָדוּעַ לִפְנֵי כִסֵּא כְבוֹדֶךָ, שֶׁאִם יִפָּתֵחַ אֶחָד מֵהֶם אוֹ יִסָּתֵם אֶחָד מֵהֶם, אִי אֶפְשַׁר לְהִתְקַיֵּם וְלַעֲמוֹד לְפָנֶיךָ אֲפִילוּ שָׁעָה אֶחָת. בָּרוּךְ אַתָּה אֲדֹנָי רוֹפֵא כָל בָּשָׂר וּמַפְלִיא לַעֲשׁוֹת.

למה חשוב לכוון בברכת 'אשר יצר'? הנה כמה עובדות קצרצרות שייקל עליכם לזכור ולהפנים:

1. בברכה זו אנחנו בעצם מודים לקב"ה על חסדו הגדול, ועל כך שנתן בגופנו נקבים שדרכם יוצאת הפסולת שמסכנת את חיינו. אלמלא מערכת הנקבים הזו, האדם לא היה מסוגל להתקיים. 

2. כשאנחנו מברכים את הברכה הזו, אנחנו בעצם מזכירים לעצמנו את גודלו וטובו של מי שיצר את הפלא שנקרא אדם. פלא שאך ורק הוא יכול לברוא ולתפעל בצורה כל כך הרמונית ומדויקת. 

3. על כל דבר קטן וגדול אנחנו מצווים לתת הודיה לפני השם יתברך, והתזכורת הזו, ככל שאנו אומרים אותה יותר, כך אנו 'משיבים אל לבנו' את האמונה בקב"ה בבחינת 'האמנתי כי אדבר', היות ויש כוח למילים שאנחנו מוציאים מהפה. לכן ברכה זו לא נאמרת בשקט אלא בקול, תוך הדגשה של המילים וכוונה בכל מילה ומילה בנפרד. 

4. ידוע ומפורסם הדבר שהגר"ח קנייבסקי זצ"ל ורעייתו הרבנית בת שבע זצ"ל היו מקפידים ביותר לברך את ברכת 'אשר יצר' כשהיא מודפסת וכתובה, ולא בעל פה. במשך שנים רבות נהגה הרבנית קנייבסקי לתת את הסגולה הזו לאנשים שבו לבקש עצה לבעיות עיכול ומעיים, והחזיקה מהעצה הזו לדבר גדול שיכול לרפא גם בעיות בריאות נוספות. 

לפניכם גרסה ניתנת להדפסה, של ברכת אשר יצר:

 

תגיות:הלכהדיבורנטילת ידייםחשובעצהפיגועים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה