שידוכים וחיפוש זוגיות

"אם לא אמצא חתן, ולא אמצא עבודה – אז לעולם לא אהיה מאושרת?"

בגיל 30 מצאה את עצמה שירה במשבר כפול ובלי כלום ממש. מתוך הדיכאון העמוק עלו במוחה שאלות הגיוניות על מהות האושר וסיבת החיים. כך, כשהיא פנויה מטרדות היומיום ומהסחות דעת, היא הגיעה לנופש אחד. מה קרה שם ששינה את זווית הראיה שלה ואת חייה לטובה?

  • כ"ט חשון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"הוא מושך את הקשר, ולא מציע נישואין", זה משפט קבוע שמלווה את סיפור חייהן הכואב של כל כך הרבה בחורות טובות, שרק מבקשות בתמימות להקים בית בישראל. כך גם שירה מהצפון הרגישה, אבל שום דבר לא הכין אותה להלם שהיכה בה קשות, כשהבחור שהיא היתה איתו בקשר אמר לה מילה אחת בודדה, שהשליכה אותה לתהום של בדידות, דיכאון עמוק וריסוק הנפש.

זה קרה באחד הימים, לאחר ציפייה ארוכה והמתנה בת שתיים וחצי של קשר אשלייתי, שמוביל אל הלא כלום: "ישבתי איתו במרפסת הבית, שבו גרנו ביחד בקשר ללא נישואין", משחזרת שירה את הרגע הכואב ההוא. "הוא שאל אותי אם אני רוצה לקנות עציץ למרפסת, ופתאום נחתה לי מחשבה בראש: לקנות עציץ?! הוא בכלל רוצה שנתחתן?".

שירה שאלה את הבחור שאלה ישירה: "תגיד, אתה בכלל רוצה שנתחתן?", ואז נזרקה התשובה לחלל האוויר: "לא", הוא ענה לה ברגע של כנות וישירות. שירה היתה בטוחה שהקשר יוביל לנישואין, ובכלל, הבחור נחשב איכותי: קצין בצבא, מהנדס בעל תואר שני.

 

"שאלתי אותו: 'למה אתה מוליך אותי שולל?'"

"ממש ככה, באותו רגע חשך עלי עולמי. לא הבנתי מה קורה, ולאט לאט התחלנו להפריד כוחות ולארוז את הדברים. שאלתי אותו: למה אתה מוליך אותי שולל, ולמה אתה איתי? אתה יודע שאנחנו בני 30. והוא מצדו, לא היתה לו תשובה".

המשבר הזה הביא את שירה אל פי התהום של דיכאון עמוק וריסוק הנפש: "חזרתי הביתה, לבית אמי. אני תמיד מספרת שהמשבר הזה היה בעצם מבצע 1+1, כי לא מספיק שקשר רגשי של שנתיים וחצי נותק, אלא שגם פוטרתי מעבודתי. לא היו לי כוחות להתחיל הכל מהתחלה, הייתי מיואשת". ככה עברו להם יום ועוד יום. באחד הימים נכנסה אמה של שירה לחדרה, ומצאה אותה שוב ממררת בבכי. האם ניסתה לעודד את בתה השבורה. שירה נזכרת במשפט אחד שאמרה לה אמה, שגרם לה להתחיל לחפש את התשובה לצער שלה.

"את תמצאי חתן, ותהיי מאושרת. את תמצאי עבודה, ותהיי מאושרת", אמרה האם בניסיון לחזק את בתה.

"התחלתי לחשוב לעצמי: רגע, רק אם אמצא חתן, אהיה מאושרת? רק אם אמצא עבודה, אהיה מאושרת?".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

צוהר חדש נפתח: השקפת עולם מיוחדת, והתבוננות על מצבים בחיים מזווית חיובית

"כך, מתוך המשבר התחלתי לחשוב מה זה בכלל אושר, ולמה אנחנו חיים?". שירה התחילה לחפש תשובות לשאלות שהציפו אותה. בהרבה מקומות היא מצאה תשובות בסיסמאות, וזה לא נתן לה מענה. סרטון אחד של הרב זמיר כהן הגיש לה זווית ראייה מרעננת וחדשה לחיים: "הרב התחיל להגיד דברים שמיישבים את דעתי. הוא הציע השקפת עולם מיוחדת: איך אפשר להביט אחרת על מצבים בחיים מזווית חיובית. זו דרך נוספת להתבונן. הרב הביא משהו חדש, שלא שמעתי עליו בעבר".

קרובת משפחתה של שירה פנתה לרב ירון יצחקוב מהידברות, בתקווה ששם יימצא הפתרון למצב שאליו נקלעה שירה. הרב יצחקוב הציע משהו מרענן ומיוחד, שיעזור לשירה לנוח כדי שתוכל לחשוב על חייה בראש נקי: נופש עם שילוב מנצח של תוכן רוחני לנשמה, עם כל התועלות הגשמיות שיש לעולם הזה להציע. ככה יוצאים מורווחים מכל הכיוונים.

לאחר דבריו המחזקים של הרב זמיר כהן, פנתה שירה אל הרב, והקדימה לומר: "סליחה מהרב אם אכשל בלשוני, אך אני לא יודעת איך לפנות בכלל לרב".

 

ההשקעה השתלמה: הסוף הטוב, ותחילתם של חיי משפחה מאושרים

שירה קיבלה הרגשה שהיא יכולה להרגיש בנוח לדבר ולשאול את שאלתה: "הרב, אני בת 30, אחרי פרידה קשה ולאחר פיטורין. התחלתי לברר על מהות החיים. אני קוראת חומר בנושא, אבל זה לא יכול להיות שאני נוחלת רק קשיים מאותו הרגע: אני לא מבינה, אם הקב"ה רוצה שנגלה את האמת עם החיים, אז למה הוא מערים קשיים? כל המטרה בגילוי האמת היתה לשפר את איכות החיים, ולא להיפך".

הרב השיב לשירה כי המצב הזה הוא כשם שכשילד קטן מתחיל ללכת, אבא שלו קורא לו: "בוא אלי", ואז מתרחק מעט, כי הוא רוצה לייצב את הילד.

אכן, עם הזמן שירה הצליחה להבין למה היא לא עובדת: העובדה שהיא קיבלה דמי אבטלה אפשרה לה להתחיל מסע של התבוננות מחדש על חייה, מבלי להיות טרודה בטרדות פרנסה. "היה לי שקט כלכלי, התחלתי ללמוד ולהכיר יותר את עצמי, את חיי ואת החיים בכלל. קיבלתי כלים פשוטים לאיכות חיים, וחיים מאושרים. בנופש הרגשתי שיש שם אוזן קשבת, הייתי בנחת אמיתית, בלי הסחות דעת, והיתה לי פניות לגלות את עצמי ואת החיים המאושרים שמחכים לי בפינה".

ההשקעה השתלמה, שירה קיבלה כיוון בריא לחיים. החשיבה והפעולה הובילו לכך שכיום היא נשואה באושר, יש לה בת ראשונה, היא עוסקת בעבודה עם שליחות חשובה, והכי חשוב - שירה מאושרת באמת.

בואו לפגוש את הרב זמיר כהן, את הרב שניר גואטה ואת הרב ירון יצחקוב במלון אסטרל פאלמה אילת! נופש רוחני לגוף ולנשמה במחיר מסובסד של 1,490 ₪ בלבד: מופע, חדריםמפוארים, ארוחותגורמה, מזחפרטילמלון, טרסתשמשגדולה, קרובלקניוןאילת, פעילויותלילדים ועוד. הנופש מיועד לציבור החילוני. חמישי- שבת, פרשת ויצא ז'-ט' כסלו 1-3.12. התקשרו 073-222-1270 או לחצו כאן

תגיות:רווקות מאוחרתפעילות הידברותחיפוש זוגיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה