חדשות בארץ

הרמטכ"ל כוכבי בוושינגטון: "להאיץ את התוכניות המבצעיות נגד איראן"

במוקד הפגישות המקצועיות שקיים הרמטכ"ל אביב כוכבי בפנטגון ובבית הלבן עמד האיום האיראני: "אנחנו בנקודת זמן קריטית"

כוכבי וסאליבן (צילום: דובר צה"ל)כוכבי וסאליבן (צילום: דובר צה"ל)
אא

הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, הנמצא בימים אלו בביקור רשמי בארצות הברית, קיים אתמול (שני) סדרת פגישות מקצועיות בפנטגון ובבית הלבן במסגרתן נועד עם שגריר ישראל בוושינגטון, מיכאל הרצוג, ושוחח איתו על עיקרי תמונת המצב האזורית.

בהמשך נפגש כוכבי בפעם השנייה השבוע עם יו"ר המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, גנרל מארק מילי. השניים דנו בהמשך חיזוק שיתופי הפעולה בין הצבאות ובאיומים באזור, בראשם איום הגרעין האיראני.

לאחר מכן המשיך הרמטכ"ל לפגישה בבית הלבן ונועד עם היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן. מדובר צה"ל נמסר כי "השניים שוחחו אודות אתגרי הביטחון במזרח התיכון והאיום האיראני. סאליבן אמר כי ארצות הברית עומדת מאחורי התחייבות נשיא ארצות הברית למנוע מאיראן נשק גרעיני. השניים דנו גם במצב הביטחוני ביהודה ושומרון וברצון לשמור על יציבות באזור ולמנוע התדרדרות ביטחונית". בהמשך נפגש כוכבי גם עם ראש ה-CIA ויליאם ברנס.

"אני מודה לממשל ולבכירי מערכת הביטחון של ארצות הברית על השותפות והתמיכה במדינת ישראל ובצה"ל", אמר כוכבי בסיום פגישותיו. הוא ציין כי "מצד אחד איראן נמצאת תחת לחצים רבים, כלכליים, צבאיים ופנימיים, ומנגד ממשיכה לקדם את פרויקט הגרעין".

הרמטכ"ל הבהיר כי צה"ל מקדם במרץ את כלל התוכניות המבצעיות כנגד איראן, והוסיף: "אנחנו בנקודת זמן קריטית המחייבת את האצת התוכניות המבצעיות ואת שיתוף הפעולה כנגד איראן ושלוחיה באזור".

"שיתוף הפעולה העמוק עם הגדולה בידידותינו היה וממשיך להיות נדבך מרכזי בביטחון הלאומי שלנו", סיכם כוכבי.

תגיות:איראןארה"בצה"לאביב כוכבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה