חיים לאחר המוות

שברה שיא עולמי: אישה מתה למשך 17 שעות - וחזרה לחיים כנגד כל הסיכויים

שברה שיא עולמי: אישה מתה למשך 17 שעות - וחזרה לחיים: לבה של וולמה תומאס מארה"ב - הפסיק לפעום שלוש פעמים על שולחן הניתוחים, והיא חוותה מוות קליני למשך 17 שעות. אז אירע הנס שאיש לא ציפה לו, בדרך הזויה לחלוטין

אא

ישנם סיפורי מוות קליני רבים ברשת, אולם זה של וולמה תומאס מארה"ב - עולה על כולם. 

רשמית, היא הוגדרה כבעלת שיא עולמי במשך הזמן שבו הוכרזה כמתה, ועד ששבה לחיים - 17 שעות סך הכל. 

הכל התחיל לאחר התקף לב שחוותה תומאס בביתה, בשנת 2008.

היא הובהלה לבית החולים על ידי בנה ורעייתו, ואושפזה - אלא שבמהלך האשפוז חוותה תומאס עוד שני התקפי לב, והרופאים נאלצו לחבר אותה למכונת הנשמה. "הלב שלה הפסיק לפעום סך הכל שלוש פעמים", מסביר הרופא המטפל שלה, קווין אגלסטון שמו. "בפעם השלישית, למרות מאמצי ההצלה שלנו והניסיון להוריד את הטמפרטורה הגבוהה של גופה, המאמצים כשלו ונאלצנו לקבוע את מותה".

בנה טים, ששהה לצדה מרגע שאושפזה, סיפר כי למרות התקווה שהייתה לו כל הזמן לאורך האשפוז, בשלבים האחרונים "הגעתי למסקנה שהיא לא תשרוד את זה, והחלטתי לתרום את איבריה", הוא משחזר. "הבנתי שהרופאים עשו הכל כדי להציל אותה, ושאין עוד מה לעשות. הרגתי תחושת שלווה שעזרה לי להבין שקיבלתי את ההחלטה הנכונה. העור שלה היה קשה, הידיים והאצבעות שלה הצטמקו. לא באמת היו שם חיים".

טים נפרד מאמו בעצב, ועזב את בית החולים. 

כעבור 10 דקות הטלפון שלו צלצל, והוא קפא על מקומו כששמע את הקול שדיבר אליו. הייתה זו האחות מבית החולים שעזב לפני זמן קצר, מודיעה לו כי אמו התעוררה ומבקשת לראותו. 

"זה היה בלתי נתפש. היא כבר נותקה ממכונת ההנשמה, הרופאים התכוננו למהלך תרומת האיברים שלה ופתאום היא התעוררה. זה היה... אין מילים, פשוט אין", משחזר טים, כשרעד עובר בקולו. 

"יש דברים שאנחנו כרופאים ואחיות - לא תמיד יודעים להסביר, ואני חושב שזה בדיוק אחד מאותם מקרים", אמר ד"ר אגלסטון. "אנחנו היינו עדים לנס חי מול העיניים. תלמה הראתה סימני חיים 10 דקות אחרי שניתקנו אותה ממכונת ההנשמה והתכוננו לכריתת האיברים ולשליחתם למעבדה. בכל שנותיי כרופא, מעולם לא האמנתי שדבר כזה עלול לקרות והנה קרה מה שהכי לא האמנתי בו".

תגיות:שיאמוות קליני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה