חדשות בארץ

מחדל: ביקרתם לאחרונה בגן החיות בחיפה? אתם מוכרחים לקרוא את זה

איך קורה שישנם שני מקרי התפרצות של מחלת שחפת הבקר בגן חיות בחיפה - ולא יוצאת על כך הודעה רשמית לציבור? זה בדיוק מה שמנסים כעת לברר גורמים רבים מול משרד החקלאות, בעקבות מקרה מצער שאירע לפני כשבוע, שבו עובדת במרכז הווטרינרי בבית דגן נדבקה במחלה

אא

איך קורה שישנם שני מקרי התפרצות של מחלת שחפת הבקר בגן חיות בחיפה - ולא יוצאת על כך הודעה רשמית לציבור? זה בדיוק מה שמנסים כעת לברר גורמים רבים מול משרד החקלאות, בעקבות מקרה מצער שאירע לפני כשבוע, שבו עובדת במרכז הווטרינרי בבית דגן נדבקה בשחפת הבקר.

בראיון שנעשה עמה סיפרה העובדת כי נחשפה לגופת בעל חיים שהגיעה אליה מגן חיות 'חי פארק' שנמצא בקריית מוצקין - כשלמעשה, אף אחד מהעובדים לא קיבל הודעה על כך שגופת בעל החיים הייתה נגועה בשחפת. 

מקרה נוסף אירע בסוף שנת 2021, כאשר שחפת הבקר התגלתה בכמה גני חיות בו זמנית - בחיפה ובמקומות נוספים, וגם אז לא פורסמה הודעה לציבור ולקהל המבקרים. 

בבירור שנעשה מולם הודיעו גורמים במשרד החקלאות כי שחפת הבקר התפרצה שוב בגן החיות בחיפה, בחודש אפריל השנה - דהיינו, במהלך חג הפסח שבו ביקרו במקום עשרות אלפי בני אדם, כולל ילדים. גם אז, מיותר לציין, לא יצאה הודעה פומבית לציבור. משרד החלקאות, שבשתי ההתפרצויות חשש כי גורם ההדבקה הוא יעלים נובים - השמיד כ-21 יעלים,  לרבות כמה בעלי חיים נוספים ש'נחשדו' כנשאי המחלה. 

בתגובה לשאלה מדוע לא יצאה הודעה מסודרת מטעמם לציבור ענו במשרד החקלאות כי "שמירה על בריאות הציבור ובריאותם של בעלי החיים זו מטרה עליונה של משרד החקלאות. משנמצאו איילים נגועים בגן החיות בחיפה, הוטל הסגר על האתר והוגבלה תנועת בעלי החיים במקום. כל בעלי החיים החשודים כנגועים הומתו, ונערכו סבבי בדיקות נוספים, על מנת לוודא את בריאותם של שאר בעלי החיים. במקביל, משרד החקלאות עדכן את משרד הבריאות במקרה ובוצעה הערכת מצב משותפת של שני המשרדים. כמעל לחצי שנה, מאז אפריל 2022, לא נמצאו בעלי חיים נגועים במקום. חשוב לציין כי אופן הטיפול והבדיקות המבוצעות, דומים לכל מקרה אחר בו מתגלים מקרי שחפת בגני חיות".

תגיות:חיפהגן חיותמחדלשחפת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה