חדשות בארץ

דרישה קואליציונית: הפרדה מגדרית לא תיחשב כאפליה בחוק

במפלגות הציונות הדתית ויהדות התורה דורשים עיגון בחוק לכך שהפרדה באירועי תרבות בין גברים לנשים לא תיחשב כאפליה

  • כ"ו חשון התשפ"ג
גפני (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)גפני (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

במפלגת ציונות הדתית וביהדות התורה דורשים במו"מ הקואליציוני עיגון מסודר בחוק לכך שהפרדה בין גברים לנשים באירועים ציבוריים, בדגש על אירועי תרבות לדתיים וחרדים, לימודים ושירותים ציבוריים, לא תיחשב אפליה - כך דווח הבוקר (ראשון) ב"ישראל היום".

מטרתה של דרישה זו היא למנוע דרך לפגוע באירועים ציבוריים או מתן שירותים ציבוריים שמתקיימים בהפרדה על רקע דתי כפי שהיה בעבר, ולאפשר בחוק הפרדה מגדרית לאירועים ומתן שירותים של הציבור החרדי והדתי.

החוק האוסר אפליה קובע כי אסור להפלות במתן שירות ציבורי או בהפעלת מקום ציבורי בין השאר בשל מגדר/מין. עם זאת, החוק מחריג קיום מסגרות נפרדות בין גברים לנשים רק בהינתן הצדקה ושלל תנאים. בנוסף, נגד הפרדה מגדרית נטען כי היא פוגעת בזכות לשוויון ולכבוד שנגזרות מחוק יסוד כבוד האדם. כעת מבקשים במפלגות הדתיות והחרדיות לקבוע עיגון מסודר בחוק להפרדה על רקע דתי.

במהלך השנים הוגשו שורה של עתירות נגד הפרדה מגדרית. כזכור, בית המשפט העליון אף פסל את האירוע של הזמר מוטי שטיינמץ בעפולה בשל ההפרדה בין המינים.

במהלך המו"מ הקואליציוני דורשת מפלגת הציונות הדתית חוק שיחייב היוועצות עם הרבנות הראשית בכל ההצעות שיש בהן ממשק עם היהדות וההלכה, הרחבת העיר ירושלים והחלת ריבונות על הרשויות הסובבות אותה במעלה אדומים, ביתר עילית, מועצת גוש עציון, אפרת וגבעת זאב. כן דורשים במפלגה לחוקק את חוק יסוד ההגירה, ולהקים ועדת שרים להסדרת היישובים הבדואים בנגב.

תגיות:הציונות הדתיתיהדות התורההפרדה מגדריתמו"מ קואליציוניבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה