חדשות בארץ

הרשות השנייה נגד נתן זהבי: "דבריו פוגעניים, מבזים ומשפילים"

נציב פניות הציבור של הרשות השנייה, דוד רגב, קרא לרדיו 103FM לפעול בחומרה ובנחרצות נגד השדרן נתן זהבי, בעקבות השתלחותו הגסה והבוטה במניחי תפילין: "דבריו היו פוגעניים, מבזים, משפילים ומכלילים"

  • כ"ג חשון התשפ"ג
(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
אא

הרשות השנייה הודיעה כי פתחה בהליך של הפרה נגד רדיו 103FM המפוקח על ידה, וזאת בעקבות השתלחותו הבוטה של שדרן התחנה נתן זהבי במניחי תפילין. נציב פניות הציבור של הרשות, דוד רגב, אמר כי דבריו של זהבי היו פוגעניים, מבזים ומשפילים, וקרא לתחנה לפעול בחומרה ובנחרצות נגד השדרן.

כזכור, זהבי חולל בתחילת השבוע סערה, כאשר בשידור חי התבטא בגסות נגד נציגי המפלגות החרדיות: "הם מצטטים לי פסוקים מהתנ"ך, 'תתפללו, תניחו תפילין, תדליקו נרות שבת, תפרישו חלה, תלכו לבושים צנוע'. לכו לכל הרוחות עם הצניעות ועם החלות ועם הדלקת הנרות ועם התפילין. הייתי שמח לו כמה מכם היו קושרים את התפילין לגרון שלהם ותולים את עצמם מרוב שהם לא עושים כלום אבל הם נציגי ציבור".

במכתב ששיגר אמש (רביעי) למנכ"ל ארגון בצלמו, שי גליק, שהגיש תלונה נגד זהבי, כתב רגב כי במשרדי הרשות השנייה התקבלו מאות פניות שקבלו על דבריו של השדרן: "בפניות נטען כי אמירותיו של זהבי היו אלימות, מבזות ומשפילות, וכי הן פוגעות בציבור גדול ובקודשי ישראל".

"בעקבות הפניות הרבות פתחה נציבות פניות הציבור בבירור. במהלך הבירור האזנתי לתוכן שהלנת עליו, וכן ביקשתי את עמדת הגורם המשדר ואת עמדת הגורמים המקצועיים ברשות השנייה".

לדברי רגב, ערוץ 103FM מסר בתגובתו כי "הנושא טופל באופן מיידי. הדברים שאמר נתן זהבי בוטים ומבזים. מיותר לציין שאין להם מקום בשידורי התחנה, ואנחנו מגנים אותם בכל לשון. גם לחופש הביטוי יש קווים אדומים. מנכ"ל הרדיו החליט להשעות את השדרן לאלתר ולהרחיקו מהמיקרופון עד לשיחת בירור, שלאחריה יתקבלו החלטות לגבי ההמשך".

נציב פניות הציבור ציין, כי במקביל פתחו הגורמים המקצועיים ברשות השנייה בהליך של הפרה לכאורה נגד הגורם המשדר: "כאמור, במהלך הבירור האזנתי לתוכן נשוא הפנייה, ומצאתי כי דבריו של זהבי היו פוגעניים, מבזים, משפילים ומכלילים. אף שהם נאמרו במסגרת חופש הביטוי, לא היה מקום לאמירות האלה שכוונו לגופו של אדם ולא לגופו של עניין".

"אני קורא להנהלת הגורם המשדר לפעול בחומרה ובנחרצות כנגד השדר וכנגד אמירות בוטות אלו, על מנת למנוע הישנות מקרים מסוג זה. אני מצר אם נפגעת מההאזנה ומודה לך על פנייתך”, סיכם רגב.

בתגובה למכתבו של רגב, מסר מנכ"ל בצלמו שי גליק: "אני מברך על החלטת הנציב שקיבלה את דרישתנו שההשעיה איננה מספיקה, שכן מדובר בשור מועד. יש לפטרו באופן מוחלט ומלא, ובנוסף על הערוץ להיקנס למען יראו וייראו. דם הציבור החרדי והיהודי בארץ לא הפקר. נמשיך לדאוג לזכויות אזרחי ישראל בכלל והציבור הדתי והחרדי בפרט ושמירה על שמם הטוב".

תגיות:נתן זהביהחברה החרדיתהתקשורת הישראליתהרשות השנייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה