חדשות בארץ

"כמו אחרון האנטישמים": נתן זהבי השתלח בשידור חי במניחי תפילין

שדרן רדיו 103FM, נתן זהבי, חולל סערה כשהתבטא בגסות ובבוטות נגד מניחי תפילין. בארגון בצלמו קראו לרשות השנייה להטיל קנס כספי על התחנה ולפטר את זהבי

  • י"ט חשון התשפ"ג
זהבי (צילום: משה שי, פלאש 90)זהבי (צילום: משה שי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 18:38)

איש התקשורת נתן זהבי חולל היום (שני) סערה, כאשר התבטא בגסות ובבוטות נגד מניחי תפילין בשידור בתוכניתו ברדיו 103FM: "הם מצטטים לי פסוקים מהתנ"ך, 'תתפללו, תניחו תפילין, תדליקו נרות שבת, תפרישו חלה, תלכו לבושים צנוע'. לכו לכל הרוחות עם הצניעות ועם החלות ועם הדלקת הנרות ועם התפילין. הייתי שמח לו כמה מכם היו קושרים את התפילין לגרון שלהם ותולים את עצמם מרוב שהם לא עושים כלום אבל הם נציגי ציבור".

גולשים ברשת הגיבו בזעם על דבריו של זהבי וקראו לפיטוריו המיידיים. חבר הכנסת משה אבוטבול (ש"ס) תקף: "כשנתן זהבי בשידור ברדיו 103 מטנף את פיו ובז לכל הערכים היהודיים וגם נותן עצות למניחי התפילין כיצד לחנוק את עצמם, אני מבין שהשמאל במצוקה אדירה, אבל גם מבין שכל מי שבגוש שכנגד ולא מגנה את דבריו הוא שותף מלא לפשע ולרשע. מיסטר זהבי, ה' נתן וה' גם לקח, תנחומיי על איבוד השלטון".

בארגון בצלמו מסרו כי "מדובר בחציית קו אדום. פנינו בדחיפות לנציב הרשות השנייה בדרישה להטיל קנס כספי עצום על התחנה וכן לפטר את השדרן נתן זהבי. יהודים אלפי שנים מסרו נפשם על תפילין והשדרן מסית וקורא לאנשים לקחת את רצועות התפילין ולהתאבד איתם? לאן הגענו שבמדינת ישראל, מדינת היהודים, יבזו כך דתיים ותפילין?".

"נקעה נפשו של הציבור משדרנים מאוסים כאלה שמסיתים ופוגעים. בדיוק בשביל זה יש כללי אתיקה ועליו לשלם את המחיר ולעוף הביתה. על מנהליו לפטרו באופן מיידי".

מרדיו 103FM נמסר כי זהבי הושעה משידור עד להודעה חדשה: "הדברים שאמר היום נתן זהבי בוטים ומבזים. מיותר לציין שאין להם מקום בשידורי התחנה, ואנחנו מגנים אותם בכל לשון. גם לחופש הביטוי יש קווים אדומים. מנכ"ל הרדיו החליט להשעות את השדרן לאלתר ולהרחיקו מהמיקרופון עד לשיחת בירור, שלאחריה יתקבלו החלטות לגבי ההמשך".

כזכור, לפני כארבעה חודשים הושעה זהבי מתוכניתו, לאחר שפרסם פוסט בפייסבוק בו כתב כי צפה בשידורי ערוץ 14 והוסיף "שיישרף הלוואי האולפן על יושביו". הנהלת רדיו 103FM הודיעה על השעייתו של זהבי עד להודעה חדשה לאחר שחזר על דבריו בתוכניתו בתחנה. כעבור כשבועיים חזר השדרן לשדר, ובפתח התוכנית התנצל: "מן הראוי היה שהדברים לא היו נאמרים ואני מצטער שנאמרו. לא הייתה לי כוונה לקרוא או להסית לאלימות מכל סוג שהוא".

תגיות:נתן זהביהסתהתפיליןהתקשורת הישראלית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה