חדשות בעולם

מפתיע: מלך בריטניה הזמין את הרב הראשי לישון בארמונו בשבת, וזו הסיבה

רבה הראשי של בריטניה, הרב אפרים מרוויס, הוזמן להתארח במהלך השבת בארמונו של המלך צא'רלס השלישי

  • כ"ג חשון התשפ"ג
בעיגול: הרב אפרים מרוויס (צילומים: shutterstock, יונתן סינדל / פלאש 90)בעיגול: הרב אפרים מרוויס (צילומים: shutterstock, יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

רבה הראשי של בריטניה, הגאון רבי אפרים מרוויס, הוזמן להתארח במהלך השבת בארמונו של המלך החדש צ'ארלס השלישי.

בשיחה שהעניק ל'כיכר השבת', תיאר הרב מרוויס את המלך כאוהב ישראל. "המלך ידיד אוהב ישראל. רוצה לתמוך בכל הדתות. ראיתי זאת מקרוב – הוא עושה זאת בכנות. ולכן כאשר נתגלה לו שלא אוכל להגיע לטקס ההכתרה שלו שיתקיים בשבת בבוקר, בשישי במאי, בשל חילול שבת, הוא הזמין אותי ואת אשתי הרבנית לישון אצלו כדי שנהיה קרוב. אנחנו נהיה בארמון הנוכחי שלו".

הרב מרוויס הוסיף שגם המלכה אליזבת השניה הזמינה אותו ואת אשתו להתארח בארמונה, ודאגה שיכינו עבורם אוכל כשר. "המלכה הקודמת הזמנה אותנו לבלות אצלה. היינו שם יומיים. הכינו אוכל כשר. נתנה לנו סיור אצלה. היה מיוחד מאוד", אמר.

הרב מרוויס הוסיף וציין שברוב מדינות אירופה אין כל בעיה לערוך ברית מילה ושחיטה כשרה. "הקמנו גוף שחיטה על מנת שנוכל לשחוט בלי בעיות. זקוקים להרבה סיעתא דשמייא שלא יהיו בעיות גם בהמשך", הדגיש הרב.

עוד הוסיף הרב כי לאחר תקופת הקורונה, האתגר העיקרי העומד בפניו הוא "לדאוג שכל האנשים יחזרו לבתי הכנסת". לדבריו, "סבלנו די מכל מיני סיבות במשך הקורונה. אנחנו מסתדרים טוב אך יש עבודה לעשות. לדאבונו יש אנטישמיות וגם מכה כלכלית בבריטניה. דבר שגם מקשה על הקהילה".

הרב התייחס לכך שהיחסים בין הקהילה היהודית לדתות אחרות השתפרו מאוד. "יחד עם כל זה – יש הרבה דברים חיוביים. היחסים ביננו לדתות אחרות – התפתחו. הייתי בדובאי לפני שבוע. ישבתי עם ראשי הדת המוסלמית. היה ביקור משמעותי מאוד. קיבלו אותי יפה ובאופן חם. אני מאמין כתוצאה מ'הסכם אברהם' אפשר לפתח קשרים", אמר הרב והדגיש כי "כשיש הבנה בין יהודים למוסלמים – זה משפיע גם על ישראל. זה הולך בד בבד".

מתלבשים כמו לאירוע אבל נשארים בבית - הרב יצחק פנגר במסר קצר ומרגש על השבת, מקור הברכה: 

  

תגיות:בריטניהצ'ארלס השלישימלך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה