הפסקת הריון

העוברית סבלה ממום נדיר, בקופה המליצו להפיל - בבי"ח הצילו את חייה

רעות דהן גילתה שהעוברית בבטנה סובלת ממום ריאתי נדיר. בקופת החולים המליצו על הפסקת הריון אבל הרופאים בבית החולים וולפסון הציגו אפשרות חדשנית שהצילה את חייה של התינוקת

אא

רעות דהן בת ה-34 גילתה במהלך סקירת הריון שגרתית שהעוברית בבטנה סובלת ממום ריאתי נדיר בשם CCAM. ד"ר קרן דומני ערמוני, מנהלת יחידת ריאות בבית החולים וולפסון, אמרה כי "מדובר במום ריאתי נדיר שעשוי לגרום למצוקה נשימתית לאחר הלידה ובהמשך לדלקות ריאה חוזרות ועלייה בשכיחות של ממאירות ריאתית".

בקופת החולים המליצו לרעות על הפסקת הריון אך צוות הרופאים בוולפסון הציג אפשרות נוספת – ניתוח ריאות חדשני לתינוקת לאחר הלידה. הניתוח שבוצע על ידי ד"ר פיראס אבו-עכר, מנהל יחידת ניתוחי החזה בוולפסון, הסתיים בהצלחה. האם והתינוקת שוחררו לביתן.

רעות מספרת על הרגעים הקשים בהם גילתה על המום הנדיר: "הגעתי לבית החולים בסערת רגשות. הרגשתי שאני שליש בן-אדם", אמרה והוסיפה שהמלצת הרופאים בקופת החולים להפסקת הריון הייתה חד-משמעית, "למזלי הגעתי לקבל חוות דעת נוספת בוולפסון". צוות המומחים של בית החולים כלל רופאי ילדים, אנשי טיפול נמרץ מרדימים וכירורגים חזה, אשר היו בטוחים כי ניתן להציל את התינוקת בניתוח זעיר-פולשני לאחר הלידה - שיאפשר לה אורח חיים תקין.

ד"ר פיראס אמר כי "לאחר שרעות ילדה בשלום תינוקת מקסימה, החלטנו לבצע ניתוח חדשני בשיטת זעיר-פולשני על מנת להוציא את הממצא הלא תקין מריאותיה של אוריאן. שיטה זו מאפשרת מתבצעת באמצעות אנדוסקופ דרך חתך קטן, ניתוח המתאפיין בהחלמה מהירה, פחות כאבים ופחות סיבוכים מאוחרים לאחר הניתוח. העובדה שמדובר בניתוח כזה מונעת עיוותים גרמיים בעתיד היות ולא נפגעה שלמות חלל החזה".

התינוקת הועברה להמשך טיפול במחלקה לטיפול נמרץ ילדים, ובהמשך שוחררה לביתה.

תגיות:הפלההפסקת הריון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה