חדשות בארץ

המו"מ מקרטע: בן גביר צפוי לדרוש חוק עונש מוות למחבלים

יו"ר עוצמה יהודית ידרוש, במסגרת ההסכמים הקואליציוניים, הצעת חוק שתטיל עונש מוות על מחבלים

  • כ' חשון התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר צפוי לבקש היום (שני) כסעיף בהסכמים הקואליציוניים גם את חוק עונש מוות למחבלים – כך דווח ב-ynet.

על פי הדיווח, בן גביר מעוניין לקדם את אחת מהבטחות הבחירות שלו, ולקוות שתוכנס להסכמים בכפוף לדיונים. יצוין כי בעבר תמכו בהצעת החוק רבים מחברי הכנסת בליכוד.

בעוצמה יהודית ניסחו כבר את הצעת החוק עליה הם מבקשים להתבסס. "בשנים האחרונות אנחנו עדים לתופעה הולכת ונרחבת של פעולות טרור של רצח יהודים, אך בשל היותם יהודים", נכתב בהצעה. "המשותף לכל אירועי הטרור הללו – רצח יהודים אך בשל היותם יהודים אזרחי המדינה, מתוך מטרה לפגוע במדינת ישראל ובתקומת העם היהודי בארצו.

"לאחר כל אירוע טרור, מבטיחים ראשי מערכת הביטחון כי 'זרועה הארוכה של מדינת ישראל תבוא חשבון עם המרצחים'. דא עקא, שבפועל – כלל המרצחים זוכים לתנאים משופרים בבתי הכלא, למשכורות מהרשות הפלסטינית, ובבוא העת רובם משוחררים בעסקאות כאלה ואחרות", לשון הצעת החוק.

"מטרתה של הצעת חוק זו לגדוע את הטרור באיבו, ולייצר הרתעה כבדת משקל. לא עוד בתי כליאה עם תנאי 'הכול כלול'. לא עוד שחרורי מחבלים אחרי ריצוי מחצית העונש. לפי הצעה זו – טרוריסט שיורשע ברצח מתוך מניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור, ובנסיבות שבהן המעשה נעשה מתוך מטרה לפגוע במדינת ישראל ובתקומת העם היהודי בארצו, ידון לעונש מיתה – חובה. לא רשות, ולא בשיקול דעת. עונש חובה. כמו כן, ההצעה מבקשת לשנות את הדין החל באזור, ולקבוע כי ניתן יהיה לגזור עונש מוות גם ברוב דעות, וכי לא ניתן יהיה להקל בעונשו של מי שקיבל גזר דין סופי", לשון הצעת החוק.

מהי הצעת החוק אותה חייבים לקדם בממשלה החדשה? הרב זמיר כהן ב-4 דקות שאתם לא רוצים לפספס:

תגיות:איתמר בן גבירעונש מוות למחבליםחוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה