חדשות כלכלה

גל ההתייקרויות: תנובה מעלה מחירים - בשיעור ממוצע של 4.7%

תנובה הודיעה על העלאת מחיריהם של מאות מוצרים בשיעור ממוצע של כ-4.7%. לדברי החברה, מדובר בעליית מחירים מידתית הנובעת מהעלייה במחירי התשומות

  • כ' חשון התשפ"ג
(צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)(צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
אא

חברת תנובה תעלה את מחיריהם של חלק גדול ממוצרי החלב הלא מפוקחים ותחליפי החלב בשיעור ממוצע של כ-4.7%. ההתייקרות, הכוללת מאות מוצרים, תיכנס לתוקף ביום שלישי הבא (22 בנובמבר). הודעת החברה על עליית המחירים נמסרה הבוקר (שני) ללקוחותיה בשוק הקמעונאי והמוסדי. רשת השיווק שופרסל הודיעה בתגובה, כי לא תאשר את המחירון החדש של תנובה.

בין המוצרים שמחירם יעלה, על פי הודעת תנובה: גבינות מלוחות, גבינות צהובות במדף, חמאה, גבינות מיוחדות, מעדנים, משקאות חלב וחלק מהיוגורטים, חלק ממשקאות הסויה, משקאות שיבולת שועל, מוצרי טופו, תחליפי גבינות, תחליפי יוגורט ומעדנים.

החברה מסרה כי מחיריהם של מספר מוצרים לא יועלו, בהם: כל מוצרי יוגורט תנובה טבעי BIO, כל מוצרי הקוטג', חלב דל לקטוז 2% שומן, חלב נטול לקטוז 3% שומן, כד יוגורט תנובה 4% שומן 3 ליטר, ומשקה סויה תנובה 1 ליטר.

בתנובה טענו כי מדובר בעליית מחירים מידתית. בהודעת החברה צוין כי מחירי המוצרים הלא מפוקחים לא עלו מאז 2018, וזאת למרות שמחיר החלב הגולמי עלה מאז 2019 בשיעור של 49 אגורות לליטר, שמשמעותן תוספת של כ-400 מיליון שקלים לעלויות הישירות של החברה. עוד צוין, כי בשנתיים האחרונות חלה עלייה במחיריהן של תשומות רבות בארץ ובעולם, ביניהן אנרגיה, מים, ארנונה, מחירי הסחורות בהם מחירי פולי הסויה שעלו ב-46% ומחירי שיבולת השועל שעלו ב-43%, חומרי אריזה ועוד.

תגיות:תנובהיוקר המחיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה